rek

Szef Epica twierdzi, że Unreal Engine 6 będzie jak metawersum. „To zajmie kilka lat”

Szef Epica twierdzi, że Unreal Engine 6 będzie jak metawersum. „To zajmie kilka lat”
Metawersum ciągle chodzi po głowie Tima Sweeneya jak chomik w kołowrotku.

Obecny szef Epic Games, Tim Sweeney, udzielił wywiadu portalowi The Verge, w którym opowiada m.in. o planach na Unreal Engine 6 oraz że metawersum to przyszłość. Sweeney wyraźnie jest mocno zainspirowany metawersum, o czym wspominał w trakcie zakończonego niedawno Unreal Fest Seattle 2024

https://www.youtube.com/watch?v=n_ABeFiJ6wo

W rozmowie Sweeney wspomina, że w zeszłym roku Epic wydawał rocznie miliard więcej, niż zarabiał. Jak zauważa PC Gamer, Forbes oszacował przychody firmy na ponad 6 miliardów dolarów w 2022 roku, a sam Epic zgłaszał wówczas 950 milionów dolarów ze sprzedaży w swoim podsumowaniu za 2023. Tak jak wiele innych firm (czego dowodem są tegoroczne masowe zwolnienia w całej branży) Epic musiał zacisnąć pasa w obliczu obecnej kontrakcji branży. Nie bez powodu wzięła się również perspektywa graczy, którzy wieszczą danej grze nieudaną premierę, gdy ta wychodzi jako ekskluzywny tytuł na Epicu, bo o konkurencji ze Steamem raczej nie ma co myśleć. 

Tim Sweeney opowiadał również m.in. o połączeniu Unreal Engine’u z Unreal Editor for Fortnite, aby coraz więcej twórców z niego korzystało i uczestniczyło w wirtualnej rzeczywistości, mającej być swojego rodzaju metawersum.  

Prawdziwa siła pojawi się, gdy połączymy te dwa światy i cała moc naszego silnika do gier zostanie połączona z przystępnością […] To zajmie kilka lat. A kiedy ten proces się skończy, pojawi się Unreal Engine 6. 

CEO Epica wspomniał również o współpracy z Disneyem. 

Ogłosiliśmy, że współpracujemy z Disneyem, aby stworzyć ekosystem, który będzie ich własnością […], ale będzie w pełni funkcjonować z ekosystemem Fortnite’a. Unreal Engine 6 ma to wszystkim umożliwić – od studiów AAA przez niezależnych developerów, aż po twórców w Fortnite – wszyscy będą mogli osiągnąć ten sam poziom integracji.

Brzmi jak plany wielkiego złego biznesmena z filmu science-fiction? Nie, to kolejna fantazja na temat metawersum Tima Sweeneya. Tylko on widzi je nieco inaczej, o czym wspominał w trakcie Unreal Festu. 

Niektórzy nazywają to metawersum, choć nie wszyscy zgadzamy się co do tego, co to właściwie oznacza. Niektórzy ludzie, gdy słyszą to słowo, myślą o tym, co Facebook robi z VR i AR. Są też tacy, którzy używają metawersum do opisania wszystkiego, czego nie lubią w obecnym sezonie Fortnite’a.

Nie do końca rozumiem, o co chodzi z tym opisywaniem, czego się nie lubi w danym sezonie Fortnite’a i wydaje mi się, że ktoś pomylił pojęcie metawersum z multiwersum, ale okej. Cały wywiad kończy się pytaniem o ewentualny spadek popularności najpopularniejszej gry Epica. 

To trochę jak z pogodą w metawersum. Czasem jest dobra, czasem zła. Zależy, kto o tym mówi. 

5 odpowiedzi do “Szef Epica twierdzi, że Unreal Engine 6 będzie jak metawersum. „To zajmie kilka lat””

  1. RewolwerowanyRewolwr 7 października 2024 o 14:09

    Szkoda tylko, że zapomnieli z jakiej serii gier się ten silnik wziął. Raczej na nowego Unreala nie ma co liczyć.

    • Za takie potraktowanie swojej dawnej flagowej serii powinni dostać siarczyste baty na gołe dupy. Nie wybaczę.

    • Prawda, śmierć serii Unreal Tournament na rzecz Fortnite to aż żal ściska.

    • RewolwerowanyRewolwr 8 października 2024 o 06:23

      @Janek500

      Również im tego nie wybaczę. Unreal II pozostawił furtkę na kontynuacje, mogliby nawet pokusić się o zrobienie remake’u pierwszej odsłony lub ruszenie dalej UT4 (chociaż w to akurat bardzo wątpię przez śmierć arena shooterów)

      @Kaelos

      Też mnie to boli, że Fortnite zabił tą serię tak naprawdę.

  2. Jedyne co oferuje to jego gloryfikowane metawersum to sprzedaż skinów w Fortnite. Te wszystkie eventy, koncerty itp to tylko reklamy skłaniające niedojrzałych i nieświadomych manipulacji graczy do odwiedzenia sklepu.

Dodaj komentarz