1
około 6 godzin temuLektura na 2 minuty

Netflix wprowadzi reklamy generowane przez AI. Od 2026 zobaczymy je w trakcie filmów i seriali

Reklamy przyszłości?


Agnieszka Michalska

Marzyliście o świecie, w którym Demogorgon ze „Stranger Things” zatrzymuje się, by opowiedzieć wam o najnowszym modelu smartfona? Cóż, Netflix właśnie postanowił zrobić kolejny bold move i ogłosił, że od 2026 roku planuje wprowadzić interaktywne, kontekstowe reklamy... w samym środku waszych ulubionych seriali i filmów.

Podczas prezentacji Upfronts 2025 firma ujawniła plany wdrożenia interaktywnych reklam wspieranych przez sztuczną inteligencję. Nowy format będzie dostępny dla użytkowników korzystających z planu z reklamami, który (jak się okazuje!) dynamicznie rośnie – według serwisu miesięcznie korzystają z niego już 94 miliony osób.

Sama prezes ds. reklamy w Netfliksie, Amy Reinhard, stwierdziła, że użytkownicy poświęcają tyle samo uwagi na reklamy w trakcie filmu, co na same programy i filmy. Ta teoria nie została jednak poparta żadnymi statystykami i wątpliwe, aby jej źródła pochodziły skąd indziej niż z krainy marketingowej bajki.

Czym mają wyróżniać się nowe reklamy? Zamiast tradycyjnych bloków reklamowych pojawiających się przed lub w trakcie odtwarzania treści Netflix planuje wkomponowywać przekazy promocyjne bezpośrednio w sceny filmów i seriali. Przykład? W tle sceny w „Stranger Things” może pojawić się konkretny produkt lub marka wygenerowana kontekstowo i dopasowana do preferencji użytkownika.

Gigant streamingowy zapowiada też elementy interaktywne – reklamy będzie można kliknąć, zapisać, a nawet reagować na nie w czasie rzeczywistym. Za integrację treści odpowiadać ma generatywna AI, zdolna analizować nie tylko zawartość wizualną, ale też dane o widzu. Rozwiązanie to ma na celu stworzenie „mniej inwazyjnego, a bardziej angażującego” doświadczenia reklamowego.

Dokładna data wdrożenia nie została podana. Testy mają rozpocząć się jeszcze w 2025 roku. Pełne uruchomienie nowego formatu planowane jest natomiast na 2026. W dłuższej perspektywie Netflix liczy na znaczny wzrost przychodów z reklam, które według prognoz spółki mogą sięgnąć 10 miliardów dolarów rocznie do 2030 roku.

Czy Netflix naprawdę chce, żebyśmy klikali w reklamy podczas seansu, czy to po prostu test na cierpliwość fanów? Kiedy Geralt zacznie polecać wam szampon, będziecie chcieli to sprawdzić, czy po prostu wyłączycie ekran?


Czytaj dalej

Redaktor
Agnieszka Michalska

Burzowa kobieta i buntownik z wyboru. Pasjonatka czarnej kawy i białej czekolady. Tworzę słowa przy dźwiękach ulubionych soundtracków. Poza tym podróżuję rowerem i jestem zapaloną serialoholiczką amerykańskich produkcji. Kontakt: gnszkmchlsk@gmail.com

Profil
Wpisów538

Obserwujących6

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze