9
10.12.2015, 20:35Lektura na 2 minuty

Nintendo: Nowy, dziwaczny, interesujący patent. Fizyczno-wirtualne przyciski!

Nintendo złożyło nowy patent. Niby nie powinniśmy się napalać, że zostanie wdrożony w nowej konsoli, ale jest na tyle interesujący, że warto go zobaczyć. To handheld/kontroler o dziwnym formacie ekranu, z przyciskami w środku. W środku ekranu.


Dawid „spikain” Bojarski

Pamiętajcie, że w patencie chodzi o same pomysły, nie konkretne kształty. Następna konsola od Nintendo może mieć którykolwiek, kilka, wszystkie albo żaden ze złożonych patentów, ale wszystko to brzmi na tyle ciekawie, że warto zwrócić uwagę. W końcu z takich opracowanych przez nich wynalazków mamy krzyżaki, gałki analogowe, przyciski L/R i tak dalej.

W przypadku tego patentu chodzi głównie o integrację przycisków z ekranem. Na kilka bardzo, bardzo fajnych sposobów.

Pierwszą rzeczą, która rzuca się w oczy, jest ekran dotykowy o nietypowym kształcie – nie prostokątny, a eliptyczny, z wycięciami na przycisko-analogi (o których zaraz). Proporcje ekranu zbliżone są do 16:9 (co wymienione jest w patencie). Jest dotykowy i pozwala na 3D bez okularów, jak w 3DS-ie.

W hipotetycznym NX dwa główne przyciski są jednocześnie analogami, czy raczej circle padami, jak w 3DS-ie – można je przesuwać, ale też klikać. Oprócz nich są również standardowe przyciski L i R, chociaż fajnie byłoby, gdyby – w nawiązaniu do innego patentu Nintendo – były scrollami. Wtedy mogłyby służyć nie tylko do przewijania, ale – jeżeli byłyby wciskane – do sześciu różnych inputów.

Przyciski są ściśle związane z dotykowością ekranu i to ta część patentu chyba podoba mi się najbardziej – po pierwsze, dookoła guzików fizycznych (koniecznych przy grach wymagających precyzji) wyświetlane są wirtualne (pomocnicze), a w związku z tym, że dookoła nich wyświetlany jest obraz, możemy czuć się, jakbyśmy naprawdę – posługując się przykładem z FIG. 11(B) – strzelali ze spluwy. Poza tym dzięki temu przyciski mogą być niby-podświetlane na różne kolory/różnymi efektami, żeby np. sygnalizować moc, którą włączyliśmy. Jak płomienie na FIG. 12. Oprócz tego wyświetlanie obrazu tuż obok przycisków pozwala na przypisanie jednemu analogowi kilku komend (FIG. 13) i daje precyzję, która nie byłaby bez tego możliwa. Ponadto FIG. 14 pokazuje sytuację, w której obok wychylonego analoga wyświetlana jest strzałka pokazująca, w którą stronę postać rzuci piłkę, a na FIG. 15 widzimy pisanie.

Co więcej? Urządzenie ma wejście na karty. Jakie? Nie sprecyzowano – w patencie czytamy, że mogą to być kartridże, karty SD, SIM (!) i inne. Jest też głośnik.

nintendo-patent1_bzwru.png
nintendo-patent2_bzwru.png
nintendo-patent3_bzwru.png
nintendo-patent4_bzwru.png

Redaktor
Dawid „spikain” Bojarski

Redaktor naczelny CD-Action. Zagraj w Unavowed.

Profil
Wpisów3672

Obserwujących37

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze