Star Wars Battlefront: Jak sprzedał się shooter DICE?
Analitycy nie są zgodni, ale wiadomo, że jest dobrze. Bardzo, bardzo dobrze.
Michael Pachter z Wedbush Securities stwierdził na łamach Fortune, że tytuł mógł rozejść się w liczbie 12 mln egzemplarzy (po 6 mln w listopadzie i grudniu) i wygenerować przychód na poziomie 660 mln dolarów. Jeszcze bardziej optymistyczny jest Evan Wilson z Pacific Crest Securities, według którego Battlefront dotarł do 13 milionów graczy.
Warto odnotować, że choć liczba "13 milionów" pojawiała się w szacunkach samego EA, wydawca przewidywał, że produkcja osiągnie ten pułap w okolicach... marca 2016.
Na konkretne liczby ze strony Elektroników pewnie jeszcze poczekamy, acz wygląda na to, że zarobią oni na swoim (wcale niewybitnym) shooterze jeszcze więcej, niż przewidywali.
Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.