2.05.2016, 09:04Lektura na 1 minutę

Ratchet & Clank się sprzedają

Przynajmniej wśród graczy, bo Hollywood podbić im się nie udało.


Mateusz Witczak

Insomniac pochwaliło się na Twitterze, że odświeżenie pierwszego Ratcheta i Clanka dorobiło się tytułu "najszybciej sprzedającej się odsłony w historii marki". Konkretnych liczb, niestety, nie podano. Wiadomo jedynie, że w tydzień od wydania rimejk zameldował się na pierwszym miejscu brytyjskiej listy sprzedaży, zrzucając z zaszczytnej lokaty trzecie Soulsy. 

Tymczasem film radzi sobie nieporównywalnie gorzej. Obraz nie tylko został rozwalcowany przez krytyków, ale i zarobił w Stanach skromne 4,8 mln dolarów, lądując po premierowym weekendzie na siódmym miejscu amerykańskiego box-office'u. To wynik znacznie poniżej oczekiwań (przewidywano bowiem między 8 a 10 mln wpływów), w dodatku dziełko przegrywa zarówno z innymi debiutantami ("Keanu"), jak i... wyświetlaną od dwóch miesięcy "Zootopią" (która - nawiasem mówiąc - pewnie zmierza po swój pierwszy miliard).

Nawet jednak jeśli nieudany debiut na srebrnym ekranem był tylko pretekstem do odświeżenia klasycznego platformera - powiadam Wam, było warto. Nasze wrażenia z obcowania z nowymi/starymi Ratchetem i Clankiem przeczytacie zresztą już w środę, na łamach CDA 06/2016.


Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze