System Shock: Koniec zbiórki na Kickstarterze
Gra poradziła sobie na tyle dobrze, że twórcy nieco zmodyfikowali pierwotne założenia.
Dziadek Bioshocka zebrał 1,35 mln dolarów (by go ukończyć Nightdive potrzebowało sporo mniej, bo 450 tysięcy). Nie jest to, oczywiście, kwota równie imponująca, jak w przypadku trzeciego Shenmue czy Bloodstained, acz wpłaty wystarczyły, by podjąć się wyprodukowania wersji na PS4. Twórcy zapowiedzieli również dodatkowe lokacje i "rozszerzoną narrację" (kolejnych NPC-ów i audiologi) oraz zlokalizowanie tytułu na kilka języków (niestety nie na polski). Nie udało się uzbierać sum niezbędnych do zarejestrowania orkiestrowego soundtracku, remix oryginalnej ścieżki dźwiękowej, wyprodukowanie wersji na Vive i Oculusa czy zapewnienie wsparcia dla modderów, acz być może przynajmniej część z powyższych doczeka się ostatecznie realizacji.
Rimejk pierwszego System Shocka powinien się ukazać pod koniec 2017 (edycja na PS4 przybędzie nieco później, przypuszczalnie na początku 2018).
Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.