45
31.08.2016, 09:32Lektura na 2 minuty

System Shock 3: Mamy pierwsze informacje!

I pierwsze materiały graficzne, nie zapominajmy o materiałach graficznych!


Mateusz Witczak

Odświeżenie pierwszego System Shocka ufundowało się niedawno na Kickstarterze, tymczasem "trójka", nieśmiało powstająca pod okiem Warrena Spectora, pomalutku nabiera kolorow. Wiadomo, na ten przykład, że do projektanta dołączyła dwójka jego dobrych znajomych z Austin, dyrektor techniczny Jason Hughes (Epic Mickey) i design director Sheldon Pacotti (Deus Ex).

Rysownik Arturo Pulecio, którego prace znacie z Warhammera: Online i Epic Mickey, podzielił się ze światem grafikami prezentującymi Shodan, natomiast agencja Massive Black zademonstrowało wariację na temat Cytadeli, gdzie toczyła się oryginalna gra.



 

Spector zdradził natomiast (w rozmowie z Polygonem) garść szczegółów dotyczących scenariusza. I potwierdził, że ważną rolę odegra w historii Shodan, sztuczna inteligencja, z jaką potykaliśmy się w poprzedniczkach:


Shodan to serce i dusza System Shocków. Piękno System Shocka 3 polega też na tym, że nikt inny nie ma Shodan. Będzie centrum gry, ale myślę, że i ona doczeka się pewnych zmian. Arturo pracuje nad naszą wersją Shodan, która będzie interesująca i inna od tego, co ludzie oczekują. Przewiduję, że rozwścieczy kilkoro ludzi, ale na pewno będzie o niej głośno.


Jako że rozmowa odbyła się jeszcze przed ujawnieniem grafik, czy czujecie sie "rozwścieczeni" możecie ocenić już teraz.

Spector dodaje, że "trójka" spróbuje wytłumaczyć motywacje Shodan, która dotychczas przedstawiała się jako AI, jakiej celem zniszczenie ludzkości, ale nigdy nie wyjawiła *dlaczego* jej celem jest zniszczenie ludzkości.

Projektant potwierdził również, że część trzecia rozpocznie się dokładnie tam, gdzie zostawił nas cliffhanger z drugiej odsłony, a w grze powróci wszystkich sześcioro ocalałych z poprzednich tytułów oraz obaj protagoniści z tychże.

Najbardziej obiecujący wydaje się fragment, w którym Warren obiecuje stworzyć tytuł, jaki będzie stanowił pewien komentarz do dzisiejszych obaw względem zaawansowania technologicznego i rozwoju AI...

 

... I błagam, niech zrobi to subtelniej, niż trąca problem rasizmu Deus Ex.


 

Słowem: niech obejdzie się bez karykatury, która w prawdziwym świecie nie miałaby prawa zaistnieć, a która portretuje poczucie krzywdy osób, jakie czują się odrzucone przez społeczeństwo z powodu tego, że zapragnęły zostać Terminatorami.


Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3464

Obserwujących22

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze