Ojciec Warcrafta, Diablo i Starcrafta przechodzi na emeryturę
Chris Metzen, "głos" Thralla i człowiek, który położył kamienie węgielne pod wiele blizzardowych uniwersów, przechodzi w stan spoczynku.
Właśnie minęło dwadzieścia lat od kiedy zacząłem pracować w Blizzardzie. Wydaje się wiecznością. I może jest wiecznością. Pierwszych kilka lat było dla mnie początkiem wielkiej przygody, jaka zabrała mnie w różne zakątki świata, przedstawiła tysiące wspaniałych geeków i ukształtowała kurs mojego dorosłego życia.
Ogłosił na oficjalnym forum Blizzarda Metzen. Projektant pokusił się o długi, wspominkowy post, w którym rozwodzi się nad swoimi początkami w firmie, do której przybył jako dziewiętnastolatek, mający w temacie opowiadania historii takie doświadczenie, że prowadził kilka sesji Dungeons & Dragons.
Przyjąwszy (niezwykle skromnie) pseudonim Thundergod, Chris zabłysł jako autor kilku scenariuszy do Warcrafta II: Tides of Darkness, później zaś został dyrektorem artystycznym StarCrafta i Diablo . Wielokrotnie wspomagał Zamieć jako animator czy autor grafik koncepcyjnych, wreszcie: to on rozpisał skrypt do trzeciego Warcrafta i brał czynny udział w produkcji World of Warcraft.
Błysnął też jako aktor, to jego głosem przemawiają Thrall i Vol'jin (w angielskich wersjach W3 i WoW-a), zaliczył również epizody w Diablo (Skeleton King) i obu Starcraftach (jako Marine). Ostatnio piastował funkcję dyrektora kreatywnego Overwatcha oraz producenta filmowego Warcraft: Początek.
Cóż, wypada życzyć powodzenia w "poświęcaniu się rodzinie" oraz grzecznie podziękować za dotychczasową pracę.
Również w naszym piśmie. Gem właśnie ogłosił, iż zamierza popełnić jadowity felieton, w którym udowodni, że Metzen odpowiada za rozwalenie uniwersum Warcrafta, najbardziej wałowate występy podczas Blizzconu i kłamstwo katyńskie(*).
(*) nie wszystkie z ww. tez muszą pojawić się w pełnej wersji artykułu.
Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.