26
23.09.2016, 15:56Lektura na 1 minutę

DayZ sprzedało się rewelacyjnie!

Poznaliśmy też los edycji konsolowych.


Mateusz Witczak

Brian Hicks, dyrektor kreatywny Bohemia Interactive, podzielił się z czytelnikami Eurogamera garścią informacji na temat DayZ, tytułu, który rozpoczął boom na steamowe survivale. Czego się dowiedzieliśmy?

Dotychczas sprzedano aż 3,7 mln egzemplarzy wczesnodostępnego tytułu (słowem: ciut więcej, niż podaje SteamSpy), mało tego - niedawno gra osiągnęła poziom 650 tys. unikalnych użytkowników w miesiącu. Wydanie na PS4 i XBO pewnie ten wynik podkręci, acz nie nastąpi prędko. Mimo rozlicznych zachęt ze strony Sony i Microsoftu, Hicks tłumaczy, że 99% załogi jest skupione na pracach nad dopieszczaniem wersji pecetowej. Poza łataniem usterek developer wciąż przenosi tytuł na autorski silnik (Enfusion)

Uczciwe prace nad konwersją rozpoczną się na początku 2017. Gra wpierw trafi (zapewne) na XBO, w ramach programu Game Preview (odpowiednik steamowego early access, dzięki któremu na konsoli Microsoftu stawił się nieukończony Ark: Survival Evolved). Sony wczesnych buildów bowiem nie przyjmuje.

Hicks potwierdził, że w pracach nad doprowadzeniem DayZ do stanu użyteczności nie uczestniczy Dean Hall, ojciec i wieloletnia "twarz" projektu, który opuścił Bohemię w 2014, by założyć własne studio (RocketWerkz) i rozpocząć prace nad nowym projektem. Pozostaje jednak z dawnym pracodawcą w kontakcie.


Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3464

Obserwujących22

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze