Polski rząd zachęca do tworzenia gier [WIDEO]
Minister Nauki i Szkolnictwa Wyższego inicjuje akcję "Programuj".
W maju 2016, podczas odbywających się w Krakowie Digital Dragons, minister Gowin zapowiadał: "Polska ma potencjał, by stać się wkrótce jednym z liderów (tworzenia gier – dop. red) w Europie, ale także na świecie". Na początku roku udzielił zaś wywiadu Pulsowi Biznesu, w którym zapowiedział kampanię społeczną mającą na celu zachęcić młodzież do pracy w gamedevie.
Efektem jest "Programuj", kampania społeczna, w której opisie czytamy, iż "tworzenie gier jest fajniejsze niż granie".
Mamy wszelkie przesłanki, aby twierdzić, że branża gier wideo stanie się naszą specjalizacją narodową. Po pierwsze mamy świetne kadry, po drugie ogromne sukcesy komercyjne na rynku – mam tu na myśli przede wszystkim Wiedźmina. A po trzecie wreszcie szerszy, globalny kontekst, czyli dynamiczny rozwój branży gamingowej. Musimy jedynie zwiększyć skalowalność rodzimego rynku. Stąd też pomysł na ogólnopolską kampanię społeczną, zachęcającą do nauki kodowania, której hasło przewodnie brzmi "Robienie gier jest fajniejsze niż granie".
...mówił minister podczas inicjującej akcję gali. Pojawiły się też oficjalna strona kampanii oraz pierwsze spoty, które będą wyświetlane w kinach studyjnych.
Za projekt odpowiada ponadresortowy zespół złożony z pracowników Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Ministerstwa Cyfryzacji i Rozwoju, Agencji Rozwoju Przemysłu i Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Realizacji materiałów promocyjnych podjęli się zaś specjaliści z Warszawskiej Szkoły Filmowej.
Nie jest to pierwsza tego typu inicjatywa. W CDA 12/2016, w artykule "Złoto dla zuchwałych" rozpisywaliśmy się szerzej o GameINN, w ramach której do polskich developerów popłynie strumień 245 mln złotych. Pieniądze, których pierwszą transzę otrzymali już (między innymi) pracownicy CD Projektu Red, Techlandu czy 11 bit, mają być przeznaczone na prace badawczo-rozwojowe.
Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.