9
18.03.2017, 17:36Lektura na 2 minuty

Mass Effect: Andromeda – Porównanie wyglądu i fps-ów na PS4 i XBO [WIDEO]

Teoretycznie to konsola Sony powinna wyjść z tego porównania zwycięsko, ale czy różnice faktycznie będą widoczne?

Za dzielenie włosa na czworo zabrał się serwis Candyland, a efektem liczenia pikseli i klatek jest to oto wideo:

Wnioski?

  • PS4 renderuje grafikę w 1080p, ale w przerywnikach rozdzielczość spada do 900p.
  • XBO renderuje grafikę w 900p, ale w przerywnikach rozdzielczość spada do 1440 x 756, czyli nieco lepiej niż 720p.
  • Od czasu do czasu pojawiają się jednak przerywniki, które na obu konsolach wyświetlane są w 1080p, ale najpewniej mamy do czynienia z wcześniej przygotowanymi filmami, które są po prostu odtwarzane z dysku, a nie renderowane w czasie rzeczywistym.
  • W praktyce na obu konsolach gra prezentuje się bardzo podobnie, choć na zbliżeniach widać niestety, że na XBO grafika jest przygotowywana w niższej rozdzielczości.

    A co z liczbą klatek? Na obu konsolach maksimum to 30 fps-ów – i przez większość czasu tyle faktycznie jest. Od czasu do czasu klatki się jednak gubią, a ich liczba spada do 25 na sekundę, co powoduje pewne problemy ze sterowaniem, skutkuje też powstaniem widocznych artefaktów (tak zwany tearing), które bardziej widać na XBO – mimo iż liczba fps-ów jest na obu platformach bardzo podobna, bo różnice sięgają 1 klatki.

    I jeszcze jedno: testy były przeprowadzone już z pierwszym patchem. Nie ma więc co oczekiwać, że w momencie premiery pełnej wersji (bo obecnie działają tylko kopie recenzenckie oraz pierwsze 10 godzin dla posiadaczy EA/Origin Access) sytuacja ulegnie zmianie.

    Wyglądem i wydajnością pecetowej wersji Andromedy zajęliśmy się TUTAJ.


    Czytaj dalej

    Redaktor
    Aleksander „Allor” Olszewski
    Wpisów723

    Obserwujących0

    Dyskusja

    • Dodaj komentarz
    • Najlepsze
    • Najnowsze
    • Najstarsze