Mass Effect: Andromeda – Porównanie wyglądu i fps-ów na PS4 i XBO [WIDEO]
Teoretycznie to konsola Sony powinna wyjść z tego porównania zwycięsko, ale czy różnice faktycznie będą widoczne?
Za dzielenie włosa na czworo zabrał się serwis Candyland, a efektem liczenia pikseli i klatek jest to oto wideo:
Wnioski?
W praktyce na obu konsolach gra prezentuje się bardzo podobnie, choć na zbliżeniach widać niestety, że na XBO grafika jest przygotowywana w niższej rozdzielczości.
A co z liczbą klatek? Na obu konsolach maksimum to 30 fps-ów – i przez większość czasu tyle faktycznie jest. Od czasu do czasu klatki się jednak gubią, a ich liczba spada do 25 na sekundę, co powoduje pewne problemy ze sterowaniem, skutkuje też powstaniem widocznych artefaktów (tak zwany tearing), które bardziej widać na XBO – mimo iż liczba fps-ów jest na obu platformach bardzo podobna, bo różnice sięgają 1 klatki.
I jeszcze jedno: testy były przeprowadzone już z pierwszym patchem. Nie ma więc co oczekiwać, że w momencie premiery pełnej wersji (bo obecnie działają tylko kopie recenzenckie oraz pierwsze 10 godzin dla posiadaczy EA/Origin Access) sytuacja ulegnie zmianie.
Wyglądem i wydajnością pecetowej wersji Andromedy zajęliśmy się TUTAJ.