Injustice 2 to jedna z najlepiej ocenianych gier tego roku
Twórcy Mortal Kombat mają powód, by otwierać szampany.
Ze średnią na poziomie 88% nowa gra twórców Mortal Kombat: XL plasuje się na piątym miejscu metakrytykowej listy najlepszych gier na PS4 A.D. 2017. Prym dzierży Persona 5 (93%), za nią znajduje się Horizon: Zero Dawn (89%), podium zamyka Nier: Automata (88%), a na czwartym miejscu uwiło sobie gniazdko What Remains of Edith Finch (również 88%). Pamiętajmy jednak, że średnia Injustice 2 może się obniżyć, agregat bazuje bowiem na raptem 11 tekstach.
Jak wygląda rozkład? Cóż, rzadko kiedy widuje się podobną zgodność w "ochach" i "achach".
Game Informer – 9/10
GameSpot – 9/10
IGN Spain – 9/10
IGN Italia – 8,6/10
Twinfinite – 4,5/5
HobbyConsolas – 9/10
Meristation – 8,7/10
Everyeye.it – 8,5/10
Andrew Reiner z Game Informera chwali sobie rozbudowaną (względem poprzedniczki) mechanikę walki, przyspieszenie starć oraz wielokrotnie prezentowany przez twórców system lootu. Krytyk zwraca jednak uwagą na mniej poważny ton scenariusza.
Injustice 2 nie osiąga tego samego poziomu intrygi co jego poprzednik, ale pozostaje przyjemny z zupełnie innego powodu. (...) Sequel oferuje bardziej klasyczny sposób opowiadania historii, ze zjednoczonymi bohaterami i łotrami, którzy starają się wspólnie dać odpór międzygalaktycznemu zagrożeniu.
Zaznacza, że choć historia jest głupiutka, to zarazem wypełniona akcją i nieźle współgra z formułą. Jak podsumowuje:
To ogromna gra, która oferuje długą kampanię, świetną mechanikę walki i niekończący się zasób wartego uwagi lootu.
Równie entuzjastyczny jest Peter Brown z GameSpotu, któremu gra podoba się właściwie pod każdym względem. W swojej recenzji rozpływa się nad bardziej przystępnymi starciami (które jednak nic nie utraciły ze swej kompleksowości), "imponującą" prezentacją historii, dużym zróżnicowaniem obsady i wyposażenia.
Obserwowanie, jak postać zmienia swój tradycyjny kostium na coś świeżego i niespodziewanego oraz dostrzeganie, jak jej statystyki zwiększają się dzięki levelowaniu i zmianie ekwipunku, nagradza nas satysfakcjonującym poczuciem, że oto posiedliśmy coś dzięki własnym umiejętnościom.
Recenzent zwraca też uwagę, iż tytuł ma nielichy potencjał rozwoju (multiwersum DC może zapewnić stały dopływ nowych wyzwań, nagród i historii). Jeżeli na coś narzeka, to na nie do końca jasny system zarządzania ekwipunkiem i monetyzacji.
NetherRealm dostarczyło bijatykę, którą będą się cieszyć i nowi gracze, i zawodowcy (...) To poprzeczka, która dotychczas wydawała się nieosiągalna.
Nasz tekst przeczytacie w nadchodzącym CDA 07/2017, w którym na ruszt wezmą grę Krigore i Cross. Tymczasem zachęcamy do obejrzenia premierowego zwiastuna.
Czytaj dalej
Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.