Fable Fortune opóźnione
Gra z "Fable" w tytule opóźniona?! Udawajmy zaskoczenie.
Słowem wyjaśnienia: po niespecjalnie ciepłym przyjęciu Fable: The Journey i skasowaniu Fable Legends odpowiedzialne za cykl Lionhead Studios zostało zamknięte (jego dawny szef zaliczył tymczasem spory blamaż za sprawą Godusa).
Developerzy nie złożyli jednak broni i uruchomili na Kickstarterze specjalną zbiórkę na nowy projekt. Sęk w tym, że w związku z nieszczególnym zainteresowaniem zmuszeni byli ją anulować. Zabezpieczywszy środki gdzie indziej, rozpoczęli prace nad Fortune, karcianką dystrybuowaną w modelu F2P, która ma nas skusić "kultowym" (tak twierdzą) światem i postaciami oraz "ekscytującą taktyczną rozgrywką". Gracze mają lawirować między dobrem i złem (a tym samym przełączać się między zestawami umiejętności), współpracować w co-opie, realizować fabularne questy i piąć się w górę po szczeblach ligi PvP.
Tego (deklaratywnego) rozpasania mieliśmy doświadczyć 11 lipca na PC i XBO. Ale rzecz poślizgnęła się na ostatniej prostej i zgodnie z obecnymi planami zadebiutować ma 25 lipca.
Na oficjalnym blogu odpowiedzialnego za karciankę zespołu Fable Fortune Team czytamy, że powodem jest "czkawka administracyjna". Na osłodę: developerzy zapewniają, że nie będzie więcej opóźnień, w dodatku od dnia premiery możliwy będzie międzyplatformowy cross-play.
Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.