Steam: Popularność platformy rośnie lawinowo
W zasadzie trudno się dziwić, bo nie sposób już wyobrazić sobie PC gamingu bez Steama.
Podczas weekendowej imprezy Casual Connect USA firma Gabe'a Newella pochwaliła się, że od stycznia 2016 roku Steamowi przybyło 27 milionów nowych użytkowników. Zajmujący się w Valvie platformą dystrybucji cyfrowej Tom Giardino uściślił, że za nowego użytkownika gigant z Bellevue uznaje takiego, który założył konto, po czym nabył grę lub pobrał darmowy tytuł i dokonał w nim jakiegoś zakupu (np. skórki dla postaci).
Jak podaje serwis gamesindustry.biz, miesięczna liczba aktywnych graczy na Steamie wynosi obecnie 67 milionów. To liczba dużo większa niż ta, która pochwalić się może Xbox Live – do usługi Microsoftu logują się w ciągu miesiąca 53 miliony użytkowników. Każdego dnia na platformie Valve'a aktywne są zaś 33 miliony graczy (i ten wskaźnik także się poprawił).
Za puchnące słupki Steama w dużej mierze odpowiada wzrost popularności usługi w Azji. O ile kilka lat temu udział tamtejszych graczy był marginalny, obecnie odpowiadają oni – mowa przede wszystkim o Chińczykach, Koreańczykach i Japończykach – za 17% wszystkich zakupów w sklepie.
Czytaj dalej
Gram od ponad 30 lat (zaczynałem na Atari 130 XE, które wciąż mam na biurku), najchętniej sięgam po produkcje z silnym pierwiastkiem akcji, a najbardziej cenię te, które wciągają opowieściami i szarpią za emocje. W wolnych chwilach uprawiam na gitarze metal, czytam, oglądam (za) dużo seriali i odpędzam kijem Football Managery, w których topiłem kiedyś mnóstwo godzin.