17
11.08.2017, 11:07Lektura na 2 minuty

Tales from the Borderlands: Jak sprzedała się gra?

Sukcesem komercyjnym według developerów pracujących nad grą nazwać jej nie można.


Tomasz „Ninho” Lubczyński-Wojtasz

Choć na Metacriticu lepsze oceny wśród gier spod szyldu Telltale Games ma jedynie seria The Walking Dead, to najwyraźniej nie przełożyło się to na sprzedaż przygodowej historii osadzonej w uniwersum Borderlands. W studiu miało panować przekonanie, że prawdziwą gwiazdą pozostaje TWD, drugoplanowym bohaterem jest The Wolf Among Us, a do adaptacji shootera od Gearboksa podchodzono w sposób lekceważący. 

Słaba sprzedaż przy odcinkowym sposobie wydawania tytułów Telltale nie wróżyła Borderlands niczego dobrego. I rzeczywiście, niedawno potwierdził to jeden z developerów pracujących przy projekcie, Nick Herman:


Sprzedaż Tales from the Borderlands nie była dobra. Była w porządku, to nie tak, że traciliśmy na grze pieniądze, ale w porównaniu z czymś pokroju The Walking Dead widać było, że to zupełnie inny poziom.


Oznaczało to najwyraźniej, że dalsza produkcja staje się dla Telltale mało opłacalna. Zdecydowanie chętniej zaprzęgnięto by pracowników do bardziej rentownych projektów. Herman wraz ze swoją ekipą nie chcieł porzucać rozpoczętych prac. Poszedł więc z władzami studia na układ:


Mniej więcej w połowie prac nad ostatnim epizodem dogadaliśmy się. Zgodziliśmy się na oddanie 95% osób pracujących przy projekcie, o ile studio pozostawi rdzeń naszej ekipy nienaruszony. Utrzymaliśmy przynajmniej jedną osobę w każdym dziale. To był jednak wciąż bardzo mały zespół. 


Dowodzący projektem zmuszeni byli do walki z menadżerami o każdego pracownika – by został tydzień, dwa tygodnie dłużej. Niektórzy odchodzili na miesiąc, by wspomóc produkcję Minecraft: Story Mode, a następnie wracali. Tylko dlatego, że chcieli, bo przy Tales from the Borderlands do końca pozostali sami pasjonaci. Zależało im do tego stopnia, że nie przeszkadzały im dziesiątki nadgodzin:


To była dobrowolna decyzja każdego z nas. Wszyscy stwierdziliśmy zgodnie: "Jesteśmy bardzo dumni z tej gry, chcemy doprowadzić to do końca". 


Na samym Steamie pierwszy sezon The Walking Dead znalazł prawie 2,3 miliona nabywców, drugi blisko 1,3 miliona. Dla porównania adaptacja Borderlands sprzedała się w 750 tysiącach egzemplarzy. Najwyraźniej dla Telltale Games to było za mało.


Czytaj dalej

Redaktor
Tomasz „Ninho” Lubczyński-Wojtasz

W CD-Action jestem od 2016 roku, wcześniej publikowałem m.in. w Przeglądzie Sportowym. W redakcji robiłem chyba wszystko – byłem sprzętowcem, prowadziłem działy info i zapowiedzi, szefowałem newsroomowi, jak i całej stronie. Następnie bezpieczną przystań znalazłem w social mediach, którymi zajmowałem się do końca 2022 roku, gdy odszedłem z CDA. Nie przestałem jednak pisać – wciąż możecie mnie więc czytać: zarówno na stronie www, jak i w piśmie.

Profil
Wpisów734

Obserwujących7

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze