31
6.09.2017, 15:33Lektura na 1 minutę

Denuvo znowu złamane

Tym razem powody, by się zjeżyć, ma Sega.


Mateusz Witczak

Dwa tygodnie po premierze na innych platformach na Steamie zjawiła się hołdująca klasycznym odsłonom cyklu Sonic Mania. Nie obyło się wówczas bez problemów, wydawca nijak bowiem nie poinformował (choć miał taki obowiązek), że gra objęta jest zabezpieczeniem DRM.

Gracze nie pozostali obojętni i zalali steamowe forum masą niepochlebnych komentarzy. Nie dało się bowiem grać, jeśli komputer nie miał połączenia z internetem.

Twórcy przeprosili za zaistniałe zamieszanie:


Tak jak wy, zauważyliśmy błąd w sklepie Steam, w wyniku którego nie wspomniano o zabezpieczeniach DRM dla Sonic Manii. Pracujemy nad tym. Sonic Mania działać także offline.


Sega zapewniła również, że to nie kontrowersyjne zabezpieczenie jest przyczyną problemów pecetowej wersji. I faktycznie, szybko udało się opublikować stosowną łatkę. 

Sprawa załatwiona? Nie do końca. Nieco ponad tydzień po premierze Denuvo udało się bowiem złamać.

Nie dziwota, bo szybkie pokonanie zabezpieczeń stało się dla pecetowej społeczności powodem do dumy. W samym czerwcu Denuvo "pękło" 18 razy (m.in. na okoliczność Dishonored 2 czy Tekkena), w lipcu po cichutku rozstał się z nim Mass Effect: Andromeda, gdy zaś twórcy Rime'a rzucili wyzwanie crackerom, ci pokonali DRM-a w ciągu rekordowych pięciu dni.


Czytaj dalej

Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze