Kickstarter: Gry wideo w ogonie...
...planszówki na prowadzeniu.
Luke Crane, który opiekuje się na Kickstarterze "growymi" zbiórkami, podzielił się na Twitterze garścią ciekawych statystyk (do równie interesujących liczb dotarła redakcja Polygona).
Games on @Kickstarter in 2017: $172M pledged ($163M raised); 7033 launched projects (2997 successfully funded projects); 767K backers (726K backers to successful projects). Good job y'all. A huge year for the community.
— Luke of the Wheel (@Burning_Luke) December 29, 2017
Słowem: 2017 to kolejny rok wzrostów. Środki wpłacane na gry (zarówno te planszowe, jak i wideo) zwiększyły się o 29% i łącznie zebrano 163 miliony dolarów, co pozwoliło ufundować niemal trzy tysiące projektów.
Number of Successful Game Kickstarters by year through 2017
Infogram
Za wzrosty w dużej mierze odpowiadają planszówki, które zebrały o 36% więcej środków niż rok temu. Nie powinno to dziwić, bo 2017 był rokiem debiutu Kingdom Death: Monster 1,5, największego dotychczas "growego" sukcesu w historii platformy i czwartej najbardziej dochodowej zbiórki w historii (twórcy chcieli uzyskać 100 tys. dolarów, otrzymali zaś ponad 12 milionów!).
Dollars pledged to successful tabletop versus video games through 2017
Infogram
Gry wideo poradziły sobie natomiast relatywnie słabo. W 2017 ufundowano 358 projektów, czyli o 30 mniej niż w 2016. W tym samym czasie liczba gier planszowych wzrosła o 400.
Successful tabletop versus video games through 2017
Infogram
Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.