34
4.01.2018, 14:32Lektura na 2 minuty

Amerykański Departament Bezpieczeństwa stworzył symulator strzelaniny w szkole [WIDEO]

Shooter ma nauczyć nauczycieli właściwego reagowania.


Mateusz Witczak

W listopadzie minionego roku pięć osób zginęło podczas strzelaniny w szkole podstawowej w Rancho Tehama, a w pamięci Amerykanów wciąz żywe są masakry w Columbine High School (1999 r., 15 ofiar śmiertelnych) czy w Newtown (2012 r., 28 zabitych). FBI szacuje, że 1/3 strzelanin w miejscach publicznych ma miejsce właśnie na terenie placówek edukacyjnych.

Nie powinno zatem dziwić, że DHS (Department of Homeland Security, czyli Departament Bezpieczeństwa Krajowego Stanów Zjednoczonych) stworzył we współpracy z amerykańską armią VR-owego FPS-a, który pokaże nauczycielom, w jaki sposób zachować się w sytuacji zagrożenia życia. Pedagodzy mają nauczyć się dzięki tej "grze" skutecznych technik obrony przed uzbrojonym napastnikiem (chociażby zamykania drzwi, konstruowania barykad, gromadzenia podopiecznych w najbezpieczniejszych miejscach sal lekcyjnych).


Im więcej masz doświadczenia, tym większe są twoje szanse na przetrwanie. [Program – dop. red.] pozwala na trening i wielokrotne sprawdzenie, co działa, a co nie.


– zachwala na łamach Gizmodo Tamara Griffith z pracującego nad projektem zespołu.

Stworzony za 5,6 mln dolarów Enhanced Dynamic Geo-Social Environment (lub w skrócie: EDGE) bazuje na symulacjach wykorzystywanych wcześniej przez żołnierzy amerykańskiej armii (którzy przygotowywali się dzięki nim do scenariuszy, jakich mogą doświadczyć na froncie). Program powstawał we współpracy z ekspertami, a jego developerzy bazowali na zapisach ze strzelanin w Virginia Tech i Sandy Hook. Symulacja pozwala wcielić się w nauczyciela, ucznia, oficera policji lub... zamachowca. 

Oparty na Unreal Enginie 4 shooter będzie dostępny dla szkół całkowicie za darmo, a jego pierwsza wersja zadebiutuje jeszcze tej wiosny. Nie wiadomo, czy wejdzie on do publicznego obrotu.


Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze