Game Developers Choice Awards: Poznaliśmy nominacje
Wskazane gry (wśród nich jedna polska) powalczą o zwycięstwo w dziesięciu kategoriach.
Organizatorzy ogłosili oficjalną listę nominowanych do osiemnastej edycji Game Developers Choice Awards. Kandydaci powalczą o zwycięstwo w dziesięciu podstawowych kategoriach, między innymi o tytuł gry roku oraz produkcji z najlepszą grafiką bądź fabułą. Nagrody są o tyle interesujące, że o ich przyznaniu decydują deweloperzy, którzy siłą rzeczy patrzą na branżę pod innym kątem niż gracze czy dziennikarze. Uroczysta gala odbędzie się 21 marca, więc minie jeszcze sporo czasu, nim poznamy laureatów, ale wiemy już, kto stanie w szranki.
Największymi wygranymi nominacji są Horizon Zero Dawn (PS4) i The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Switch, Wii U), które zostały doceniona po sześć razy i zetrą się ze sobą w wielu ważnych kategoriach (m.in. gra roku, najlepszy projekt, najlepsza technologia). GDCA doceniło również – w każdym przypadku trzema nominacjami – Hellblade: Senua’s Sacrifice (m.in. za fabułę i technologię), PUBG-a (m.in. gra roku i najlepszy projekt), Nier: Automata (m.in. gra roku i najlepszy projekt) i Night in the Woods (m.in. za najlepszy debiut i fabułę). Z nominacji w kategorii VR cieszą się Polacy z Superhot Team. Niedocenione może się natomiast czuć Divinity: Original Sin II, które nie doczekało się żadnej nominacji.
Nominacje GDC Awards 2018
Gra roku
Wyróżnienia: Cuphead (StudioMDHR), What Remains of Edith Finch (Giant Sparrow / Annapurna Interactive), Persona 5 (P-Studio / Atlus), Hellblade: Senua’s Sacrifice (Ninja Theory), Gorogoa (Jason Roberts / Buried Signal / Annapurna Interactive), Divinity: Original Sin II (Larian Studios), Night in the Woods (Infinite Fall / Finji)
Nalepszy projekt gry
Wyróżnienia: Cuphead (StudioMDHR), Gorogoa (Jason Roberts / Buried Signal / Annapurna Interactive), What Remains of Edith Finch (Giant Sparrow / Annapurna Interactive), Divinity: Original Sin II (Larian Studios), Getting Over It with Bennett Foddy (Bennett Foddy), Prey (Arkane Studios / Bethesda Softworks)
Najlepszy debiut
Wyróżnienia: Game Grumps (Dream Daddy: A Dad Dating Simulator), Terrible Toybox (Thimbleweed Park), Team Salvato (Doki Doki Literature Club!), Lizardcube (Wonder Boy: The Dragon’s Trap)
Najlepsza fabuła
Wyróżnienia: Nier: Automata (PlatinumGames / Square Enix), Tacoma (Fullbright), Persona 5 (P-Studio / Atlus), The Legend of Zelda: Breath of the Wild (Nintendo EPD / Nintendo), Divinity: Original Sin II (Larian Studios), Uncharted: The Lost Legacy (Naughty Dog / Sony Interactive Entertainment)
Najlepsza oprawa graficzna
Wyróżnienia: Gorogoa (Jason Roberts / Buried Signal / Annapurna Interactive), Star Wars Battlefront II (EA DICE / Electronic Arts), Assassin’s Creed Origins (Ubisoft Montreal / Ubisoft), Destiny 2 (Bungie / Activision), Hellblade: Senua’s Sacrifice (Ninja Theory), Super Mario Odyssey (Nintendo EPD / Nintendo)
Najlepsza oprawa dżwiękowa
Wyróżnienia: Super Mario Odyssey (Nintendo EPD / Nintendo), Star Wars Battlefront II (EA DICE / Electronic Arts), Resident Evil 7: Biohazard (Capcom), Destiny 2 (Bungie / Activision), Persona 5 (P-Studio / Atlus), Night in the Woods (Infinite Fall / Finji)
Największa innowacja
Wyróżnienia: Hellblade: Senua’s Sacrifice (Ninja Theory), Cuphead (StudioMDHR), Nier: Automata (PlatinumGames / Square Enix), Horizon Zero Dawn (Guerrilla Games / Sony Interactive Entertainment), Super Mario Odyssey (Nintendo EPD / Nintendo), Tacoma (Fullbright), Pyre (Supergiant Games)
Najlepsza technologia
Wyróżnienia: Star Wars Battlefront II (EA DICE / Electronic Arts), Wolfenstein II: The New Colossus (MachineGames / Bethesda Softworks), Uncharted: The Lost Legacy (Naughty Dog / Sony Interactive Entertainment), Nier: Automata (PlatinumGames / Square Enix), Resident Evil 7: Biohazard (Capcom)
Najlepsza gra mobilna
Wyróżnienia: Animal Crossing: Pocket Camp (Nintendo EPD / Nintendo), Fire Emblem Heroes (Intelligent Systems and Nintendo EPD / Nintendo), Old Man’s Journey (Broken Rules), Flipflop Solitaire (Zach Gage), Gnog (KO_OP / Double Fine Productions)
Najlepsza gra VR/AR
Wyróżnienia: Farpoint (Impulse Gear / Sony Interactive Entertainment), Rick and Morty: Virtual Rick-ality (Owlchemy Labs / Adult Swim Games), Luna (Funomena), Robo Recall (Epic Games), Gnog (KO_OP/ Double Fine Productions), Doom VFR (id Software / Bethesda Softworks)
eśli chcecie przypomnieć sobie laureatów poprzedniej edycji, zapraszam TUTAJ.
Jestem wielbicielem turówek i wszelkiej maści erpegów: zarówno klasycznych, jak i współczesnych. Do tego zdeklarowanym zwolennikiem tytułów dla jednego gracza, przy czym od tej zasady istnieje jeden poważny wyjątek – World of Warcraft. W Azeroth przesiedziałem więcej godzin, niż chciałbym przyznać, raz ciesząc się każdą chwilą, kiedy indziej zrzędząc na czym świat stoi. Nie wyobrażam sobie dnia bez książki (niemal zawsze fantastyki), za to spokojnie obyłbym się bez kina i seriali. Z CDA związany jestem od 2011 roku.