Indivisible: Dzięki crowdfundingowi zebrano ponad 2 mln dolarów!
"Co to jest Indivisible?" – możecie zapytać. Służymy wyjaśnieniem.
Pokrótce: to miks platformowej eksploracji i rolplejowych starć inspirowanych Valkyrie Profile. Za tytuł odpowiada Lab Zero, czyli autorzy Skullgirls, którzy rozwój swojej poprzedniej produkcji oparli na środkach z crowdfundingu. Pomysł chyba przypadł im do gustu, bo również w przypadku nowego tytułu twórcy skorzystali z finansowania społecznościowego. Za pośrednictwem platformy IndieGoGo zebrano 2,217 mln dolarów (kolejne dwa miliony developerzy wyłożą z własnej kieszeni). Dzięki hojności zbiórkowiczów udało się nawet sfinansować cele dodatkowe (więcej utworów muzycznych oraz animowany intro).
#IndivisibleRPG crowdfunding and pre-orders are officially closed, raising a total of $2,216,972! Everyone at Lab Zero is truly humbled by your support.
— Indivisible (@IndivisibleRPG) January 3, 2018
No doubt many of you have questions about your order, so we've prepared some answers for you.https://t.co/1bcGRxSwIL pic.twitter.com/AeM7LRlFEt
Wioska głównej bohaterki, niejakiej Ajni, zostaje zaatakowana, a w samej protagonistce budzą się tajemnicze moce. Szturm staje się pretekstem do podróży przez fantastyczny, ręcznie rysowany świat, w którym znajdziemy inspiracje wieloma kulturami i mitologiami (aczkolwiek prym mają wieść historie rodem z Azji Południowo-Wschodniej).
System walki ma się opierać na inkarnacjach – Ajna potrafi wchłaniać co poniektórych gagatków, a następnie przywoływać ich, by wspomogli ją na polu walki. Każdy z towarzyszy ma się legitymować własną historią i osobowością, z każdym wejdziemy też w interakcje. Za ścieżkę dźwiękową tytułu będzie odpowiadać Hiroki Kikuta (Secret of Mana, Seiken Densetsu 3, Soul Calibur V). Poza tym możemy liczyć na angażujące zadania poboczne, systemy ulepszania broni i ekwipunku oraz progresji postaci. Główny wątek powinien się zamknąć w ok. 20-30 godzinach.
Wczesny gameplay możecie obejrzeć poniżej.
Za pośrednictwem tej strony da się pobrać darmowy prototyp (jest to możliwe, bo preprodukcję tytułu rozpoczęto w zamierzchłym 2015 roku). Pełna wersja powinna ukazać się na PC, PS4, XBO i Switchu w bliżej niesprecyzowanym okresie tego roku.
Czytaj dalej
Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.