20
9.02.2018, 08:39Lektura na 2 minuty

Civilization VI: Pierwsze oceny dodatku Rise and Fall

Wychodzi na to, że Firaxis dało radę.


Paweł „Cursian” Raban

Pierwsze duże rozszerzenie do Civilization VI trafiło już do sprzedaży. Jako że Rise and Fall wprowadziło sporo nowości, między innymi gubernatorów oraz system złotych er i mrocznych wieków, można było mieć pewne wątpliwości, czy autorzy powinni grzebać przy czymś, co do tej pory podobało się fanom. Pierwsze recenzje sugerują, że wszystko jest w jak najlepszym porządku – aktualnie średnia z 16 recenzji wynosi 82%. Oto garść not wystawionych przez najwieksze serwisy:

  • Polygon –9/10
  • PC Gamer – 8/10
  • GameSpot: 8/10
  • IGN Spain – 8.5/10
  • IGN – 7.8/10
  • PCGamesN: 7/10
  • Dodatek najbardziej ceni sobie Polygon:


    To rozszerzenie jest dowodem na to, że magia serii tkwi w oferowaniu graczom wielu wyborów – czasem trudnych wyborów – podczas gdy staramy się wyrazić swoje osobowości w czymś, co w zasadzie jest symulacją indywidualnego przywództwa politycznego.



    PC Gamer kwituje sprawę krótko – to dobry dodatek, ale można bez niego żyć:


    Rise and Fall to świetne rozszerzenie do Civilization VI, ale nie posuwa się wystarczająco daleko, by było niezbędne.



    GameSpot skupia się na wpływie nowości na zabawę:


    Rise and Fall tak dobrze współdziała z podstawką, że uporczywych problemów jest niewiele. Zamiast przesadnie komplikować rozwija systemy, które były wystarczająco głębokie już na starcie, a jednocześnie dodaje aspekty, które sprawiają, że każda rozgrywka angażuje od  początku do końca. Ery (złote ery i mroczne wieki – dop. red.) w szczególności stwarzają słabszym cywilizacjom okazję do odkucia się na późnym etapie, jednocześnie zmuszając liderów do pozostawania w ciągłej gotowości. Systemami gubernatorów i lojalności pogłębiono strategie charakterystyczne dla poszczególnych miast, czyli element, który sprawił, że „podstawka” była rewelacyjna.



    Najmniej skore do pochwał okazało się PCGamesN:


    Civilization VI bez wątpienia stało się lepszą grą po dodaniu Rise and Fall – zwłaszcza wtedy, gdy starasz się utrzymać wszystko w kupie podczas mrocznych wieków. Jednakże nie uważam, że dzięki temu rozszerzeniu wszystkie podstawowe pomysły połączyły się już w spójną całość.



    Naszą recenzję Rise and Fall (autorstwa Krigora) przeczytacie w CDA 04/2018.


    Czytaj dalej

    Redaktor
    Paweł „Cursian” Raban

    Jestem wielbicielem turówek i wszelkiej maści erpegów: zarówno klasycznych, jak i współczesnych. Do tego zdeklarowanym zwolennikiem tytułów dla jednego gracza, przy czym od tej zasady istnieje jeden poważny wyjątek – World of Warcraft. W Azeroth przesiedziałem więcej godzin, niż chciałbym przyznać, raz ciesząc się każdą chwilą, kiedy indziej zrzędząc na czym świat stoi. Nie wyobrażam sobie dnia bez książki (niemal zawsze fantastyki), za to spokojnie obyłbym się bez kina i seriali. Z CDA związany jestem od 2011 roku.

    Profil
    Wpisów3209

    Obserwujących6

    Dyskusja

    • Dodaj komentarz
    • Najlepsze
    • Najnowsze
    • Najstarsze