Mafia III: Spore zwolnienia w odpowiedzialnym za grę studiu
„Są rzeczy, które trzeba zrobić, i robi się je, ale nigdy o nich nie mówi. Nie próbuje się ich usprawiedliwiać. Są nie do usprawiedliwienia. Po prostu się je robi. A potem się o nich zapomina”.
...pisał w „Ojcu chrzestnym” Mario Puzo.
I faktycznie, studio Hangar 13 uszczupliło się o bliżej niesprecyzowaną liczbę pracowników (jego strona na LinkedIn podaje, że w tym momencie Kalifornijczycy zatrudniają ok. 150 osób). Kotaku twierdzi, iż skala zwolnień jest „znacząca”. Dziennikarze skontaktowali się w tej sprawie z wydawcą gry, który doniesienia potwierdził.
2K może potwierdzić, że w Hangar 13 została przeprowadzona redukcja personelu, której celem jest dostosowanie zasobów studia do długoterminowych planów rozwoju. Decyzja nie wpłynie na zdolność 2K do tworzenia i dostarczania projektów, które są obecnie rozwijane. Nigdy nie podchodzimy do takich kwestii w sposób lekki, współpracujemy z pracownikami, których dotyczy problem, wspieramy ich i badamy potencjalne możliwości naszej organizacji.
Studio duma obecnie nad kolejnym projektem, którym według jednego ze źródeł może być trzecioosobowa gra akcji, w której nasze ruchy mają... tworzyć piosenki.
Przypomnijmy, że Mafia III była debiutem studia Hangar 13. Gra (mimo chłodnego przyjęcia prasy) została dostarczona do sklepów w liczbie ponad 5 mln kopii. Naszej redakcji rzecz nie bardzo się spodobała. W zestawieniu podsumowującym rok 2016 umieściliśmy ją na pierwszym miejscu naszej listy rozczarowań.
Czytaj dalej
Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.