Chrono Trigger: Modderzy starają się naprawić to, co spaprało Square
Arcydzieło czekało na pecetową premierę 23 lata. Ale z jego kupnem warto się jeszcze wstrzymać.
W zeszłym tygodnii Chrono Trigger, jeden z najlepszych, najbardziej magicznych jRPG-ów w historii, zameldował się na Steamie. Sęk w tym, że Square intensywnie starał się zepsuć epopeję o podróżach w czasie... w efekcie port zebrał bardzo negatywne opinie, gracze narzekali na trudne w nawigowaniu, brzydkie menu, nieczytelne fonty, podmienione nazwy przedmiotów, niską jakość dźwięku, dziwne filtry sprite'ów, brak możliwości zmiany sterowania... i tak dalej, i tym podobne.
Nie powinno zresztą być to zaskoczeniem, Square zasłynął koszmarnymi portami wczesnych odsłon Final Fantasy.
Since this crazy Tweet Thread is still going around, let's talk a little about how baffling the visuals are. Everyone's saying "ugh what a gross shader", but that's the thing -- it's multiple gross shaders.
— Fred Wood (@thatsmytrunks) February 27, 2018
On the left, a Higan-Emulated and scaled screenshot. On the Right, PC. pic.twitter.com/UDDoDpSwEr
Odpowiedzialny za grę zespół odniósł się do głosów społeczności następującymi słowy:
Cześć wszystkim, dzięki za wasze opinie, jakimi podzieliliście się w związku z Chrono Trigger. Chcieliśmy dać wam znać, że czytamy wasze opinie i słyszymy wasze głosy, jesteśmy świadomi wszystkich problemów, jakie zgłaszacie, które obecnie staramy się ocenić. Proszę śledźcie naszą steamową stronę, by być na bieżąco z kolejnymi informacjami. Dziękujemy za waszą cierpliwość i wsparcie, Zespół Chrono Trigger
Równolegle pecetowego Chrono Triggera próbują naprawić modderzy. Niejaki Jed Lang wypuścił już narzędzie CT_Explore, które pozwala zmienić część assetów oraz nieoficjalny patch, jaki usuwa część brzydkich filtrów (choć nie wszystkie). W poświęconym modyfikacji wątku inny fan pochwalił się łatką przywracającą oryginalną kolorystykę...
So, who wants Chrono Trigger modding? pic.twitter.com/6LVZQGzIfV
— Jed Lang ジェッドラン (@rivernyxx) March 5, 2018
Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.