Shadow of the Tomb Raider: Dlaczego grę robią ludzie od Deus Eksa? Co z pecetowym portem? Jak z DLC?
Bo tak. Wydaje się być w dobrych rękach. Oczywiście się pojawią i będą bardzo „ekskluzywne”.
Worek z informacjami na temat Shadow of the Tomb Raider rozsupłał się wczoraj. Zobaczyliśmy zwiastun i pierwsze screeny, poznaliśmy sporo szczegółów na temat rozgrywki, dowiedzieliśmy się czegoś na temat lokalizacji (pełnej, w roli Lary ponownie wystąpi Karolina Gorczyca) oraz poznaliśmy zawartość kolekcjonerskiego wydania. Zainteresowanych odsyłam zresztą do tego newsa.
Jednym z ciekawszych wątków pozostawała kwestia autorstwa nowego TR-a, gra powstaje bowiem „we współpracy”. O ile za produkcję reboota oraz Rise of the Tomb Raider opowiadało Crystal Dynamics, tym razem studio (wcześniej znane z rewelacyjnej serii Soul Reaver) jedynie pomaga przy pracach kolegom z Eidosu Montreal (dylogia nowych Deus Eksów).
Destructoid zapytał developerów, skąd tak drastyczna zmiana. Ci wymijająco odparli (ustami Jasona Dozoisa, przedstawiciela Eidosu), że wcale nie taka drastyczna...
Tak jak przy poprzedniej grze, Rise of the Tomb Raider, oni byli głównymi projektantami, ale ludzie z Montrealu, całkiem spory zespół, pomógł w tworzeniu zawartości, tak teraz oni pomagają nam w tworzeniu contentu, dużo rozmawiamy (...) współpracujemy od ośmiu czy dziewięciu lat, jeszcze od czasów Human Revolution.
A z innej beczki: za wersję pecetową ma odpowiadać Nixxes Software, z którego usług Square korzystał wcześniej przy przeszczepach na komputery Rise of the Tomb Raider i Deus Ex: Mankind Divided. To dobra wiadomość, bo w obu przypadkach mieliśmy do czynienia z solidnymi portami. Wydawca zapowiedział też kontynuowanie współpracy z Nvidią, dzięki której Final Fantasy XV zadebiutowało w wersji Windows Edition bez większych trudności, a w dodatku z masą fajnych rozwiązań w rodzaju HairWorks, Turf Effect czy Flow (po szczegóły odsyłam tutaj).
Twórcy podzielili się również planami na temat przepustki sezonowej. Gra zadebiutuje (na PC, PS4 i XBO) już 14 września, a jej popremierowe wsparcie ma trwać od października tego roku do kwietnia 2019. Jak czytamy w prasówce, która wcale a wcale nie została napisana obrzydliwą korpomową:
Season pass dostarczy siedmiu nowych przygód nazwanych „Drogami”, każda ma zawierać nową opowieść, nowe misje, nowe wyzwanie grobowca, nową broń, nowy strój i nową zdolność. Pierwsze z wyzwań grobowca przedstawi nową funkcjonalność do co-opa. Wreszcie, właściciele przepustki mogą liczyć na ekskluzywną broń, strój i umiejętność już w momencie premiery!
A skoro embargo na informacje o grze już zeszło – z dumą donoszę, że nasz Allor wyprawił się do Kanady, gdzie miał okazję ogrywać nowego Tomb Raidera. Jego obszerną relację z łupienia grobowców przeczytacie w nadchodzącym wydaniu CDA.
Czytaj dalej
Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.