Nieoficjalnie: Telltale Games wreszcie zmienia silnik
Ostatni odcinek The Walking Dead ma być pożegnaniem z autorskimi narzędziami.
Serwis Variety dotarł do informacji, z których wynika, że studio Telltale Games wreszcie zrezygnuje z autorskich narzędzi na rzecz silnika Unity. Technologia Telltale Tool – oczywiście po większych lub mniejszych aktualizacjach – napędza wszystkie dotychczasowe projekty kalifornijskiego developera, w tym wydane w 2006 roku Sam & Max: Save the World. Przez ponad dekadę w branży wiele się zmieniło i nie jest tajemnicą, że Telltale Tool nie tylko ma problem z obsługą nowinek technologicznych (m.in. realistyczna fizyka i mimika twarzy), lecz także nie gwarantuje dobrej optymalizacji.
Podobno czwarty sezon The Walking Dead ma być wielkim pożegnaniem zarówno z postacią Clementine, jak i przestarzałymi narzędziami. Niedawno zapowiedziana gra Stranger Things (oczywiście na na licencji hitowego serialu) powstanie już na silniku Unity. I choć to na razie tylko plotki, to warto pamiętać, iż odwołania do tej technologii pojawiały się w ofertach pracy zamieszczanych przez Telltale Games.
Pierwszy odcinek czwartego sezonu The Walking Dead zadebiutuje 14 sierpnia na PC, PS4 i XBO. TUTAJ znajdziecie trochę pokazowego gameplayu. Przypomnę, że Telltale Games pracuje również nad kontynuacją The Wolf Among Us.
Niegdyś byłem ekspertem od klasycznych przygodówek, zaś obecnie jestem nieuleczalnym łasuchem i nieprzyzwoicie zatwardziałym fanem angielskiego futbolu. Zaczynałem z poziomu wiernego czytelnika CD-Action, pisałem w kilku miejscach. Aktualnie spełniam swoje marzenia.