40
22.08.2018, 18:23Lektura na 2 minuty

Shadow of the Tomb Raider: Nowy GeForce RTX 2080 Ti nie poradzi sobie z grą na maksymalnych ustawieniach? [WIDEO]

Technologia stojąca za grą jest zaiste imponująca.

Pecetowych odbiorców nowego Tomb Raidera czeka prawdziwa uczta dla oczu – oczywiście pod warunkiem, że mają sprzęt z najwyższej półki (choć i to może nie wystarczyć). W grze zaimplementowano bowiem m.in. zaawansowaną okluzję otoczenia HBAO+, wygładzanie krawędzi, teselację, HDR, wyostrzanie powierzchni i dwie technologie związane z cieniowaniem obiektów – CHS i nowy Shadowtracing, odpowiedzialny za realistyczne rzucanie cieni za pomocą śledzenia promieni światła w czasie rzeczywistym. Jaki efekt dają te wszystkie wodotryski, zobaczycie poniżej na krótkim zwiastunie i nieco dłuższym gameplayu.

Niemiecki serwis PC Games Hardware przyniósł jednakże z Gamescomu niepokojące wieści. Okazuje się, że w Shadow of the Tomb Raider z włączonym Shadowtracingiem nowy, rewolucyjny GeForce RTX 2080 Ti nie jest w stanie wyciągnąć nawet sześćdziesięciu klatek na sekundę – i to w rozdzielczości „zaledwie” Full HD! Developerzy szybko zastrzegli za pośrednictwem Twittera, że technologia jest jeszcze na wczesnym stadium prac i osiągi najnowszego modelu Nvidii (wstępnie wycenionego w Polsce na 5749 zł!) są niemiarodajne, bo „nie wszystkie lokacje zostały jeszcze dopieszczone”. Przypomnijmy, że data premiery tytułu została wyznaczona na 14 września, a więc czasu na optymalizację nie pozostało już zbyt wiele.



Czytaj dalej

Redaktor
DavyStrange
Wpisów966

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze