Battlefield V: Rotterdam areną efektowych potyczek [WIDEO]
Gra wykorzystuje możliwości nowych kart graficznych Nvidii.
Osoby odwiedzające tegoroczny Gamescom miały okazję ogrywać wczesną wersję Battlefielda V. Poniżej znajdziecie sporo materiału z potyczek rozgrywanych na mapie Rotterdam, którą pierwszy raz zaprezentowano na niedawnym zwiastunie.
Na szczególną uwagę zasługuje gameplay opublikowany przez IGN. Dlaczego? Bo przechwycono go z buildu, który wspiera ray-tracing (śledzenie promieni światła w czasie rzeczywistym) i inne technologie wspierane przez GPU z nowej serii RTX. W tym konkretnym przypadku Battlefield V działa w rozdzielczości 1080p i 60 fps-ach. Przedstawiciele studia DICE zapewniają, że obsługa nowoczesnych technologii nie odbija się negatywnie na wydajności gry, czyli inaczej niż w przypadku nowego Tomb Raidera.
Jak donosi technologiczne Digital Foundry, zauważalne problemy z płynnością animacji (poniżej 30-fps-ów) pojawiają się dopiero przy rozdzielczości 4K. Co jednak istotne, dalsze prace nad optymalizacją i poprawą obsługi efektów RTX mogą zaowocować 30% wzrostem wydajności. Na koniec warto zauważyć, że podczas pokazu wykorzystano kartę GeForce RTX 2080 Ti, którą wycenia się na 1199 dolarów (ok. 4400 zł).
Battlefield V zadebiutuje 20 listopada na PC, PS4 i XBO. Natomiast na początku września będzie można wziąć udział w otwartych betatestach.
Czytaj dalej
Niegdyś byłem ekspertem od klasycznych przygodówek, zaś obecnie jestem nieuleczalnym łasuchem i nieprzyzwoicie zatwardziałym fanem angielskiego futbolu. Zaczynałem z poziomu wiernego czytelnika CD-Action, pisałem w kilku miejscach. Aktualnie spełniam swoje marzenia.