Steam osiągnął pułap 90 milionów aktywnych graczy miesięcznie
Brzmi imponująco, jednak kiedy pomyślimy, że istnieje gra, która w pojedynkę osiąga podobny wynik...
Tą produkcją jest, bez większego zaskoczenia, Minecraft. Hit Mojanga pozostaje bezkonkurencyjny, co miesiąc gromadząc przy sobie większą liczbę ludzi niż wszystkie steamowe tytuły razem wzięte, co nie powinno nam jednak przysłaniać oczywistego sukcesu platformy Valve. Gdy Kristian Miller i Sean Jenkin, dwaj pracownicy firmy, prowadzili wykład podczas skierowanej do developerów konferencji Game Connect Asia Pacific, odbywającej się w ramach Melbourne Games Week, na jednym ze slajdów podano interesujące dane dotyczące imperium Gabe’a Newella.
Kristian Miller and @jenkmeister have lots of info about what's happening with @steam_games including some big news! The store will have AUD very soon! #GCAP18#MIGW18 pic.twitter.com/uJhQnG8957
— Melbourne Games Week (@GamesWeekMelbs) October 23, 2018
W sierpniu 2017 miesięczna liczba użytkowników wynosiła 67 milionów – w ciągu nieco ponad roku wzrosła o ponad jedną trzecią, osiągając 90 milionów. Duża w tym na pewno zasługa rosnącej popularności usługi w Chinach. W stosunku do zeszłego roku poprawiły się także inne wskaźniki. Użytkowników logujących się codziennie na Steamie przybyło z 33 do 47 milionów, a nowych klientów napływa teraz miesięcznie o 100 tysięcy więcej niż rok temu – obecnie swoje pierwsze zakupy w sklepie Valve robi co miesiąc 1,6 miliona osób. Rekord jednocześnie zalogowanych użytkowników pozostaje niepobity od stycznia 2018, kiedy to PUBG święcił swoje największe triumfy. Wydaje się więc, że najlepszy w historii platformy rok 2017 zostanie (bądź już został) pobity przez zapowiadający się na jeszcze lepszy 2018.