Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Civilization VI: Zapowiedziano nowy dodatek [WIDEO]

Witold wtorek, 20 listopada 2018, 21:33 News
PC

Twórcy przez ostatnie 24 godziny wystawiali naszą cierpliwość na próbę, jednak ostatecznie możemy uznać, że było warto.

Wczoraj o 19:00 na youtube’owym kanale Civilization został uruchomiony stream o wymownej nazwie „???”. Początkowo mogliśmy zobaczyć na nim pogodne niebo nad współczesnym miastem, jednak wraz z upływem godzin pogoda stopniowo się pogarszała. Najpierw pojawiły się ciemne chmury, z których po kilku godzinach zaczął padać rzęsisty deszcz, następnie zaś rozpoczęła się burza, do której po południu dołączyły tornada pustoszące metropolię. O 16:00 uruchomiony został zegar odliczający czas do 19:00. Przez cały ten czas fani spekulowali na czacie, co też zostanie pokazane światu, gdy odliczanie dobiegnie końca. Punktualnie o 19:00 na ekranach pojawił się sam Sid Meier, który rozwodził się chwilę nad historią serii, a chwilę później pokazany nam został zwiastun najnowszego rozszerzenia do Civilization VI – skupiającego się na klimacie Gathering Storm.

Dodatek postawi przed naszą cywilizacją nowe wyzwania związane z kataklizmami i zjawiskami pogodowymi, które niekiedy będą skutkami naszych wcześniejszych działań, w tym m.in. topnienie lodowców, co doprowadzi do podniesienia poziomu wód. Radzić sobie z nimi będziemy w skórze jednego z dziewięciu nowych przywódców, którzy reprezentować będą jedną z ośmiu świeżych frakcji, które będziemy mogli poprowadzić także przez nowo dodaną futurystyczną erę.

Rozszerzenie będzie miało premierę 14 lutego 2019, więc pozostało nieco czasu, żeby zaopatrzyć się w pontony i kapoki, które pozwolą nam przetrwać przyszłoroczne Walentynki.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
czwartek, 22 listopada 2018, 16:54   panslonce
@snigonas Dzięki! Czyli widzę, że jednak sporo zmian poszło w dobrą stronę. No to teraz wypada czekać na zbiorcze wydanie z dodatkami :)
środa, 21 listopada 2018, 17:35   Yngoth
TAK! W KOŃCU!
Jak ja czekałem na jakąkolwiek nowość w Civ VI, chociażby w postaci małego dlc z nową cywilizacją, a tu taka niespodzianka! Do tego wszystko zapowiada się ciekawie i bardzo, ale to bardzo odświeżająco. Co w przypadku tej gry niestety jest konieczne... No i dziewięciu nowych przywódców, super po prostu! :)
środa, 21 listopada 2018, 17:00   snigonas
... unikalną zdolność. Na minus jedynie bym dał małą liczbę cywilizacji (ale dodatki to "naprawiają"), małą różnorodność jednostek (podobnie, dodatki rozwiązują problem) i zmianę działania robotników i wytyczania dróg między własnymi miastami. (Tura 250, a dalej nie ma połączenia drogowego między stolicą i innymi miastami, bo się nie chciało puścić tam szlaku handlowego XD)
środa, 21 listopada 2018, 16:58   snigonas
... coś dają (każde ma swój unikalny bonus). Przerobiony system ustroju wg. mnie jest też dużo lepszy, zamiast dodawać punkty w drzewku, ustroje odblokowuje się za pomocą drzewka kultury (idei) i dodaje do nich doktryny, tak że każda gra jest całkowicie inna, bo można iść w całkowicie inny ustrój. Sytem wielkich ludzi bardzo dobrze przerobiony, teraz każdy jest na wagę złota, bo jest ich ograniczona ilość i otrzymuje się ich z wspólnej puli. Dodatkowo każdy wielki człowiek (prócz proroka) ma swoją ...
środa, 21 listopada 2018, 16:52   snigonas
... piątki. Już podstawowa gra ma prawie wszystko to co pełna Civ5. Religie i turystykę, które zostały w piątce dodane dopiero w dużych rozszerzeniach, brakuje tylko złotej ery (dodane i ulepszone/przerobione w Rise and Fall) i kongresu światowego (zapowiedziany w Gathering Storm). Dużo lepszy wg. mnie rozwój miast i podział na dzielnice, wymóg zajęcia pola przez Cud Świata ograniczył "farmienie" ich w jednym/dwóch dobrze położonych miastach. Przerobiony system państw miast, które teraz faktycznie ...
środa, 21 listopada 2018, 16:47   snigonas
@panslonce, możliwe, że to jest ostatni "duży" dodatek do Civ 6. W 3/4 były 3 duże dodatki, ale bez dodatkowych cywilizacji w DLC, w piątce były 2 duże dodatki i kilka(naście) dlc z nacjami i scenariuszami. Mam wrażenie, że z Civ 6 będzie analogicznie, jeszcze po premierze dodatku wydadzą kilka paczek z cywilizacjami i potem zbiorcze wydanie z wszystkim. @topic, jeśli dodatek nie będzie zabugowany, a AI nie będzie tak głupie jak w podstawowej cywilizacji to szóstka będzie wg. będzie dużo lepsza od ...
środa, 21 listopada 2018, 9:18   panslonce
Czy wiadomo ile docelowo ma wyjść dodatków? Oczywiście pomijając drobne DLC z frakcjami, mapami itp? Póki co, wszyscy znajomi próbują VI i ostatecznie wracają do V, dlatego chciałbym do tego podejść jak już całość będzie "pełna" :>
wtorek, 20 listopada 2018, 22:25   cali
Podobne rozwiązanie zaczerpnięte z SimCity. System losowo występujących kataklizmów. Wpływa na ekonomię i zwiększa poziom trudności, opóźnia rozwój i wymaga reorganizację oraz spowalnia podboje (CIV).
wtorek, 20 listopada 2018, 21:53   Kalystos
Fajnie. Nadal jednak, jak większość użytkowników Steama, będę grał w V zamiast VI.

O autorze

Witold
Naczelny plotkarz cdaction.pl

Podobne newsy

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Czyli urlop, na którym właśnie jestem. Całe 40 minut od domu! 

Komentarzy:
0

W odcinku z tego tygodnia odnajdą się przede wszystkim entuzjaści grania we dwoje. A także ci, którzy mają ochotę rzucić wszystko i uciec do lasu.

Komentarzy:
2

To samo co każdego dnia, Pinky. Pijemy wino i mścimy się na ludzkości.

Komentarzy:
7

Czy zdecydujesz się poznać odpowiedzi na wszystkie pytania, jeśli nie będziesz mógł się nimi z nikim podzielić?

Komentarzy:
5

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z