Warcraft: Blizzard tworzy własne Pokémon Go [PLOTKA]
Developer i wydawca chcą wykorzystać potencjał urządzeń mobilnych.
Już jakiś czas temu Allen Adham, współzałożyciel Blizzarda, zapowiedział, że Diablo Immortal to dopiero początek ekspansji firmy na urządzenia mobilne. Branżowy gigant zamierza systematycznie tworzyć przenośne odsłony swoich flagowych marek. Jeśli wierzyć doniesieniom Kotaku, trwają już prace nad grą, która stanowi, mówiąc w największym skrócie, połączenie uniwersum Warcrafta z mechaniką popularnego Pokémon Go.
Dlaczego Blizzard, wbrew słowom krytyki, inwestuje w projekty mobilne? Otóż pracownicy firmy są prawdziwymi entuzjastami przenośnych gier. Co więcej, produkcja kieszonkowych tytułów nie wymaga dużych nakładów finansowych. Ma to szczególne znaczenie w sytuacji, gdy pierwszy raz od dawna Activision forsuje politykę zaciskania pasa. Blizzard powinien przede wszystkim wystrzegać się zbędnych wydatków. Wydarzenia opisane przez Jasona Schreiera, dziennikarza Kotaku, mogą być pokłosiem przedłużających się prac nad Diablo 4.
Zabiegający o anonimowość pracownicy Zamieci potwierdzają, iż nad omawianą grą AR pracuje Cory Stockton – projektant World of Warcraft i jednocześnie wielki fan Pokémon Go. Co istotne, Blizzard nie chce tylko i wyłącznie kopiować dzieła studia Niantic. Ponoć mobilny spin-off zaoferuje nam złożone mechanizmy rozgrywki oraz tryb dla pojedynczego gracza.
Nieco ponad dwa tygodnie temu Pete Stilwell, pełniący w Blizzardzie rolę starszego producenta, potwierdził, iż firma nie planuje obecnie stworzenia Warcrafta 4. Najpierw będziemy świadkami przyszłorocznej premiery remastera „trójki”.
Niegdyś byłem ekspertem od klasycznych przygodówek, zaś obecnie jestem nieuleczalnym łasuchem i nieprzyzwoicie zatwardziałym fanem angielskiego futbolu. Zaczynałem z poziomu wiernego czytelnika CD-Action, pisałem w kilku miejscach. Aktualnie spełniam swoje marzenia.