Civilization VI: Nadchodzą Maorysi [WIDEO]
Będą specjalistami od żeglugi.
Firaxis zaprezentowało kolejne stronnictwo, które dołączy do Civilization VI w ramach dodatku Gathering Storm. Najmocniejszą stroną Maorysów jest silna więź z wodą. Specjalna umiejętności frakcji, mana, sprawia, że startują z dostępem do technologii żeglugi i szkutnictwa, a ich zaokrętowane siły mają więcej punktów ruchu i lepiej sprawdzają się w boju. Dodatkowo zyskują większe korzyści z łodzi rybackich i nieulepszonych pól z lasami. Maorysi potrafią też wznieść marae, czyli budowlę zastępującą amfiteatr, która zapewni im dodatkowe źródło kultury i wiary, a po opracowaniu lotnictwa wzmocni także turystykę.
O sile armii debiutantów zadecydują unikalni wojownicy z epoki klasycznej. Toa nie tylko nieźle radzą sobie w zwarciu, ale potrafią też wznosić specjalne struktury obronne, a także wykonać zmniejszający skuteczność pobliskich przeciwników taniec wojenny. Na czele Maorysów stanie Kupe, któremu przypisuje się odkrycie Nowej Zelandii. Umiejętność przywódcy sprawia, że jego poddani rozpoczynają grę na morzu i otrzymują naukę i kulturę za każdą turę przed założeniem pierwszego miasta. Kiedy zdecydują się już osiedlić, dostają darmowego budowniczego, a także szereg innych bonusów: między innymi dodatkową populację.
Przypomnijmy, że poprzednio Firaxis pokazało dowodzone przez Macieja Korwina Węgry.
Czytaj dalej
Jestem wielbicielem turówek i wszelkiej maści erpegów: zarówno klasycznych, jak i współczesnych. Do tego zdeklarowanym zwolennikiem tytułów dla jednego gracza, przy czym od tej zasady istnieje jeden poważny wyjątek – World of Warcraft. W Azeroth przesiedziałem więcej godzin, niż chciałbym przyznać, raz ciesząc się każdą chwilą, kiedy indziej zrzędząc na czym świat stoi. Nie wyobrażam sobie dnia bez książki (niemal zawsze fantastyki), za to spokojnie obyłbym się bez kina i seriali. Z CDA związany jestem od 2011 roku.