Independent Games Festival: Poznaliśmy nominacje
Zdecydowanym faworytem tegorocznej edycji jest Return of the Obra Dinn.
W tym roku po raz 21 wręczone zostaną nagrody dla produkcji niezależnych podczas Independent Games Festival, swoiste „OFFscary” branży gier. Spośród ponad 500 zgłoszeń 300 jurorów wybrało najważniejsze, najciekawsze i po prostu najlepsze tytuły w poszczególnych kategoriach. Teraz zaś ogłoszona została lista nominowanych oraz wyróżnionych produkcji.
Pod względem liczby nominacji prowadzi dzieło twórcy Papers, Please, Lucasa Pope'a, którego świetny (top 4 pecetowych gier wg rankingu serwisu Metacritic) Return of the Obra Dinn dostał ich aż cztery, w tym do nagrody głównej im. Seamusa McNally’ego. Dla autora nie jest to pierwszyzna, ponieważ wspominany symulator strażnika granicznego w 2014 zgarnął aż trzy trofea. Również w tym roku byłoby dziwne, gdyby Pope opuścił galę bez żadnej statuetki. Jego najpoważniejszymi konkurentami (przynajmniej pod względem liczby nominacji) są Paratopic (studio Arbitrary Metric, dwie nominacje i jedno wyróżnienie), Opus Magnum (Zachtronics, dwie nominacje), Alto’s Odyssey (Team Alto, dwie nominacje) oraz Do Not Feed Monkeys (Fictiorama Studios, trzy nominacje i jedno wyróżnienie).
Pełną listę nominowanych i wyróżnionych tytułów znajdziecie poniżej.
Wielka Nagroda Seamusa McNally’ego
Wyróżnienia: Wandersong (Greg Lobanov & A Shell in the Pit); Subnautica (Unknown Worlds Entertainment); Mirror Drop (Ian Lilley); Moss (Polyarc); Unavowed (Wadjet Eye Games); Iconoclasts (Joakim Sandberg); Virtual, Virtual Reality (Tender Claws); Beat Saber (Beat Games)
Doskonałość w dziedzinie oprawy wizualnej
Wyróżnienia: Beat Saber (Beat Games); Wandersong (Greg Lobanov & A Shell in the Pit); Subnautica (Unknown Worlds Entertainment); Moss (Polyarc); Iconoclasts (Joakim Sandberg); Guildlings (Sirvo Studios); Paratopic (Arbitrary Metric)
Doskonałość w dziedzinie udźwiękowienia
Wyróżnienia: Creaks (Amanita Design); Holedown (grapefrukt games); Pikuniku (Sectordub); The Messenger (Sabotage); Distance (Refract Studios); Wandersong (Greg Lobanov & A Shell in the Pit); Wattam (Funomena)
Doskonałość w dziedzinie projektu
Wyróżnienia: Subnautica (Unknown Worlds Entertainment); Carto (Sunhead Games); Black Room (Cassie McQuater); Jumpgrid (Ian MacLarty); Mirror Drop (Ian Lilley); Hypnospace Outlaw (Jay Tholen, Mike Lasch, Xalavier Nelson Jr., Corey Cochran); Beat Saber (Beat Games)
Doskonałość w dziedzinie narracji
Wyróżnienia: Do Not Feed The Monkeys (Fictiorama Studios); The Hex (Daniel Mullins Games) Speed Dating for Ghosts (Copychaser Games); After Hours (Bahiyya Khan, Claire Meekel, Tim Flusk, Abi Meekel); Fortune-499 (AP Thomson); Marie's Room (like Charlie); Tango: The Adventure Game (Gualicho Games)
Nagroda Nuovo
Wyróżnienia: All Our Asias (Sean Han Tani); Hypnospace Outlaw (Jay Tholen, Mike Lasch, Xalavier Nelson Jr., Corey Cochran); Cyberpet Graveyard (alienmelon); levedad (solimporta); Subserial Network (Aether Interactive); macdows 95 (gamebra.in); The Norwood Suite (Cosmo D); Nerve Damage (Dennis Carr)
Najlepsza gra studencka
Wyróżnienia: We Should Talk (HeartBeetStudio); Coffin Rot Brewing Co. (Rosser-McGraw Studio); Fling to the Finish (SplitSide Games); Indecision. (Bilge Kaan); Seasons (David Su and Dominique Star); supertype (Philipp Stollenmayer); Atlas’ Fate: Between Light and Darkness (Baby Robot Games); Marbloid (Supyrb)
Zwycięzcy otrzymają nagrody o łącznej wartości ponad 50 tysięcy dolarów, zaś lauerat Wielkiej Nagrody Seamusa McNally’ego dostanie 30 tysięcy dolarów.
Ceremonia rozdania nagród odbędzie się 20 marca o 3:30 naszego czasu podczas Game Developers Conference. Poprowadzi ją twórczyni 80 Days, Meg Jayanth, która została nagrodzona za ten tytuł w 2015 w kategorii „Doskonałość w dziedzinie narracji”.
Czytaj dalej
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.