Game Developers Choice Awards: Red Dead Redemption II z największą liczbą nominacji
Niewiele gorzej wypadli Spider-Man i Kratos.
Organizatorzy ogłosili listę tytułów, które powalczą o nagrody w ramach Game Developers Choice Awards 2019. Wybrane gry zmierzą się w 10 różnych kategoriach. Zwycięzcy zostaną wyłonieni w trakcie gali, którą w nocy z 20 na 21 marca poprowadzi Tim Schafer. Szansę na siedem statuetek (w tym za grę roku i za najlepszą fabułę) ma Red Dead Redemption II, a o jedną mniej powalczą Spider-Man i God of War. Zaskoczeniem może być wynik nowego Asasyna, który zebrał szereg wyróżnień (np. za grę roku), ale z wyjątkiem „najlepszej technologii” nie załapał się do walki o same nagrody. Wyróżnienie w kategorii "najlepszy projekt gry" przypadło też polskiemu Frostpunkowi. Oto pełne zestawienie:
Nominacje GDC Awards 2019
Gra roku
Wyróżnienia: Tetris Effect (Monstars and Resonair / Enhance), Super Smash Bros Ultimate (Bandai Namco Studios & Sora / Nintendo), Into the Breach (Subset Games), Assassin’s Creed Odyssey (Ubisoft Quebec / Ubisoft), Florence (Mountains / Annapurna Interactive), Monster Hunter: World (Capcom)
Najlepsza fabuła
Wyróżnienia: Assassin’s Creed Odyssey (Ubisoft Quebec / Ubisoft), Detroit: Become Human (Quantic Dream / Sony Interactive Entertainment), Celeste (Matt Makes Games), Life Is Strange 2 (Dontnod Entertainment / Square Enix), Where the Water Tastes Like Wine (Dim Bulb Games and Serenity Forge / Good Shepherd Entertainment)
Najlepszy projekt gry
Wyróżnienia: Frostpunk (11 bit studios), Minit (Kitty Calis, Jan Willem Nijman, Jukio Kallio & Dominik Johann / Devolver Digital), Return of the Obra Dinn (Lucas Pope / 3909), Astro Bot Rescue Mission (SIE Japan Studio / Sony Interactive Entertainment), Monster Hunter: World (Capcom)
Najlepszy debiut
Wyróżnienia: Beat Games (Beat Saber), Digital Sun (Moonlighter), Two Point Studios (Two Point Hospital), Okomotive (Far: Lone Sails)
Najlepsza oprawa dźwiękowa
Wyróżnienia: Beat Saber (Beat Games), Wandersong (Greg Lobanov / Humble Bundle), Return of the Obra Dinn (Lucas Pope / 3909), Battlefield V (EA DICE / Electronic Arts), Forza Horizon 4 (Playground Games and Turn 10 Studios / Microsoft Studios)
Najlepsza oprawa graficzna
Wyróżnienia: Battlefield V (EA DICE / Electronic Arts), Tetris Effect (Monstars and Resonair / Enhance), Dragon Ball FighterZ (Arc System Works / Bandai Namco Entertainment), Assassin’s Creed Odyssey (Ubisoft Quebec / Ubisoft), Below (Capybara Games)
Największa innowacja
Wyróżnienia: Minit (Kitty Calis, Jan Willem Nijman, Jukio Kallio & Dominik Johann / Devolver Digital), Celeste (Matt Makes Games), God of War (Sony Santa Monica / Sony Interactive Entertainment), Astro Bot Rescue Mission (SIE Japan Studio / Sony Interactive Entertainment), Moss (Polyarc), A Way Out (Hazelight Studios / Electronic Arts)
Najlepsza technologia
Wyróżnienia: Sea of Thieves (Rare / Microsoft Studios), Far Cry 5 (Ubisoft Montreal and Ubisoft Toronto / Ubisoft), Battlefield V (EA DICE / Electronic Arts), Detroit: Become Human (Quantic Dream / Sony Interactive Entertainment), Return of the Obra Dinn (Lucas Pope / 3909)
Najlepsza gra mobilna
Wyróżnienia: Furistas Cat Cafe (Runaway), The Room: Old Sins (Fireproof Studios), Pocket Run Pool (Zach Gage), Alphabear 2 (Spry Fox), Twinfold (Kenny Sun)
Najlepsza gra AR/VR
Wyróżnienia: Jurassic World Alive (Ludia), In Death (Sólfar Studios), Tendar (Tender Claws), Firewall Zero Hour (First Contact Entertainment / Sony Interactive Entertainment), Deracine (FromSoftware / Sony Interactive Entertainment)
Przypomnijmy, że niedawno poznaliśmy też nominowanych do nagród przyznawanych w ramach Independent Games Festival.
Jestem wielbicielem turówek i wszelkiej maści erpegów: zarówno klasycznych, jak i współczesnych. Do tego zdeklarowanym zwolennikiem tytułów dla jednego gracza, przy czym od tej zasady istnieje jeden poważny wyjątek – World of Warcraft. W Azeroth przesiedziałem więcej godzin, niż chciałbym przyznać, raz ciesząc się każdą chwilą, kiedy indziej zrzędząc na czym świat stoi. Nie wyobrażam sobie dnia bez książki (niemal zawsze fantastyki), za to spokojnie obyłbym się bez kina i seriali. Z CDA związany jestem od 2011 roku.