8
5.01.2019, 11:48Lektura na 5 minut

Game Developers Choice Awards: Red Dead Redemption II z największą liczbą nominacji

Niewiele gorzej wypadli Spider-Man i Kratos.


Paweł „Cursian” Raban

Organizatorzy ogłosili listę tytułów, które powalczą o nagrody w ramach Game Developers Choice Awards 2019. Wybrane gry zmierzą się w 10 różnych kategoriach. Zwycięzcy zostaną wyłonieni w trakcie gali, którą w nocy z 20 na 21 marca poprowadzi Tim Schafer. Szansę na siedem statuetek (w tym za grę roku i za najlepszą fabułę) ma Red Dead Redemption II, a o jedną mniej powalczą Spider-Man i God of War. Zaskoczeniem może być wynik nowego Asasyna, który zebrał szereg wyróżnień (np. za grę roku), ale z wyjątkiem „najlepszej technologii” nie załapał się do walki o same nagrody. Wyróżnienie w kategorii "najlepszy projekt gry" przypadło też polskiemu Frostpunkowi. Oto pełne zestawienie:

Nominacje GDC Awards 2019

Gra roku

  • Celeste (Matt Makes Games)
  • God of War (Sony Santa Monica / Sony Interactive Entertainment)
  • Marvel’s Spider-Man (Insomniac Games / Sony Interactive Entertainment)
  • Red Dead Redemption II (Rockstar Games)
  • Return of the Obra Dinn (Lucas Pope / 3909)
  • Wyróżnienia: Tetris Effect (Monstars and Resonair / Enhance), Super Smash Bros Ultimate (Bandai Namco Studios & Sora / Nintendo), Into the Breach (Subset Games), Assassin’s Creed Odyssey (Ubisoft Quebec / Ubisoft), Florence (Mountains / Annapurna Interactive), Monster Hunter: World (Capcom)


    Najlepsza fabuła

  • Florence (Mountains/Annapurna Interactive)
  • God of War (Sony Santa Monica / Sony Interactive Entertainment)
  • Marvel’s Spider-Man (Insomniac Games / Sony Interactive Entertainment)
  • Red Dead Redemption II (Rockstar Games)
  • Return of the Obra Dinn (Lucas Pope / 3909)
  • Wyróżnienia: Assassin’s Creed Odyssey  (Ubisoft Quebec / Ubisoft), Detroit: Become Human (Quantic Dream / Sony Interactive Entertainment), Celeste (Matt Makes Games), Life Is Strange 2 (Dontnod Entertainment / Square Enix), Where the Water Tastes Like Wine (Dim Bulb Games and Serenity Forge / Good Shepherd Entertainment)


    Najlepszy projekt gry

  • Celeste (Matt Makes Games)
  • God of War (Sony Santa Monica / Sony Interactive Entertainment
  • Into the Breach (Subset Games)
  • Marvel’s Spider-Man (Insomniac Games / Sony Interactive Entertainment)
  • Red Dead Redemption II (Rockstar Games)
  • Wyróżnienia: Frostpunk (11 bit studios), Minit (Kitty Calis, Jan Willem Nijman, Jukio Kallio & Dominik Johann / Devolver Digital), Return of the Obra Dinn (Lucas Pope / 3909), Astro Bot Rescue Mission (SIE Japan Studio / Sony Interactive Entertainment), Monster Hunter: World (Capcom)


    Najlepszy debiut

  • Mountains (Florence)
  • Nomada Studio (Gris)
  • Polyarc (Moss)
  • Sabotage (The Messenger)
  • Villa Gorilla (Yoku’s Island Express)
  • Wyróżnienia: Beat Games (Beat Saber), Digital Sun (Moonlighter), Two Point Studios (Two Point Hospital), Okomotive (Far: Lone Sails)


    Najlepsza oprawa dźwiękowa

  • Celeste (Matt Makes Games)
  • God of War (Sony Santa Monica / Sony Interactive Entertainment)
  • Marvel’s Spider-Man (Insomniac Games / Sony Interactive Entertainment)
  • Red Dead Redemption II (Rockstar Games)
  • Tetris Effect (Monstars and Resonair / Enhance)
  • Wyróżnienia: Beat Saber (Beat Games), Wandersong (Greg Lobanov / Humble Bundle), Return of the Obra Dinn (Lucas Pope / 3909), Battlefield V (EA DICE / Electronic Arts), Forza Horizon 4 (Playground Games and Turn 10 Studios  / Microsoft Studios)


    Najlepsza oprawa graficzna

  • God of War (Sony Santa Monica / Sony Interactive Entertainment)
  • Gris (Nomada Studio / Devolver Digital)
  • Marvel’s Spider-Man (Insomniac Games / Sony Interactive Entertainment)
  • Red Dead Redemption II (Rockstar Games)
  • Return of the Obra Dinn (Lucas Pope / 3909)
  • Wyróżnienia: Battlefield V (EA DICE / Electronic Arts), Tetris Effect (Monstars and Resonair / Enhance), Dragon Ball FighterZ (Arc System Works / Bandai Namco Entertainment),  Assassin’s Creed Odyssey  (Ubisoft Quebec / Ubisoft), Below (Capybara Games)


    Największa innowacja

  • Florence (Mountains / Annapurna Interactive)
  • Nintendo Labo (Nintendo EPD / Nintendo)
  • Red Dead Redemption II (Rockstar Games)
  • Return of the Obra Dinn (Lucas Pope / 3909)
  • Tetris Effect (Monstars and Resonair / Enhance)
  • Wyróżnienia: Minit (Kitty Calis, Jan Willem Nijman, Jukio Kallio & Dominik Johann / Devolver Digital), Celeste (Matt Makes Games), God of War (Sony Santa Monica / Sony Interactive Entertainment), Astro Bot Rescue Mission (SIE Japan Studio / Sony Interactive Entertainment), Moss (Polyarc), A Way Out (Hazelight Studios / Electronic Arts)


    Najlepsza technologia

  • Assassin’s Creed Odyssey  (Ubisoft Quebec / Ubisoft)
  • Forza Horizon 4 (Turn 10 Studios and Playground Games / Microsoft Studios)
  • God of War (Sony Santa Monica / Sony Interactive Entertainment)
  • Marvel’s Spider-Man (Insomniac Games / Sony Interactive Entertainment)
  • Red Dead Redemption II (Rockstar Games)
  • Wyróżnienia: Sea of Thieves (Rare / Microsoft Studios), Far Cry 5 (Ubisoft Montreal and Ubisoft Toronto / Ubisoft), Battlefield V (EA DICE / Electronic Arts), Detroit: Become Human (Quantic Dream / Sony Interactive Entertainment), Return of the Obra Dinn (Lucas Pope / 3909)


    Najlepsza gra mobilna

  • Alto’s Odyssey (Snowman)
  • Donut County (Ben Esposito / Annapurna Interactive)
  • Florence (Mountains / Annapurna Interactive)
  • Holedown (Grapefrukt Games)
  • Reigns: Game of Thrones (Nerial / Devolver Digital)
  • Wyróżnienia: Furistas Cat Cafe (Runaway), The Room: Old Sins (Fireproof Studios), Pocket Run Pool (Zach Gage), Alphabear 2 (Spry Fox), Twinfold (Kenny Sun)


    Najlepsza gra AR/VR

  • Astro Bot Rescue Mission (SIE Japan Studio / Sony Interactive Entertainment)
  • Beat Saber (Beat Games)
  • Budget Cuts (Neat Corporation)
  • Moss (Polyarc)
  • Tetris Effect (Monstars and Resonair / Enhance)
  • Wyróżnienia: Jurassic World Alive (Ludia), In Death (Sólfar Studios), Tendar (Tender Claws), Firewall Zero Hour (First Contact Entertainment / Sony Interactive Entertainment), Deracine (FromSoftware / Sony Interactive Entertainment)

    Przypomnijmy, że niedawno poznaliśmy też nominowanych do nagród przyznawanych w ramach Independent Games Festival.


    Redaktor
    Paweł „Cursian” Raban

    Jestem wielbicielem turówek i wszelkiej maści erpegów: zarówno klasycznych, jak i współczesnych. Do tego zdeklarowanym zwolennikiem tytułów dla jednego gracza, przy czym od tej zasady istnieje jeden poważny wyjątek – World of Warcraft. W Azeroth przesiedziałem więcej godzin, niż chciałbym przyznać, raz ciesząc się każdą chwilą, kiedy indziej zrzędząc na czym świat stoi. Nie wyobrażam sobie dnia bez książki (niemal zawsze fantastyki), za to spokojnie obyłbym się bez kina i seriali. Z CDA związany jestem od 2011 roku.

    Profil
    Wpisów3207

    Obserwujących6

    Dyskusja

    • Dodaj komentarz
    • Najlepsze
    • Najnowsze
    • Najstarsze