54
16.03.2019, 15:52Lektura na 2 minuty

Klient Epic Games Store kopiuje steamowy plik z danymi użytkownika, a Valve nie jest tym zachwycone

Napięcie pomiędzy firmami rośnie.

Epic Games Store coraz śmielej poczyna sobie na rynku cyfrowym sklepów z grami. Roczna wyłączność na Metro Exodus oraz świetna współpraca z Ubisoftem musi coraz bardziej denerwować włodarzy Valve. Co prawda platforma wciąż jest w powijakach i wiele funkcji, które na Steamie są standardem, dopiero jest planowana w Epic Games Store, ale sklep wyrasta na coraz poważniejszego konkurenta.

A gdzie konkurencja, tam niechybnie pojawią się konflikty. Internet obiegła wiadomość, jakoby klient Epica miał kopiować jeden ze steamowych plików, nazwany localconfig.vdf. Jak przyznają twórcy Fortnite’a, ich platforma przechowuje sobie zaszyfrowaną wersję tego pliku, ale nie robi z nią nic, dopóki gracz nie zdecyduje się zaimportować swojej listy przyjaciół ze Steama. Wtedy plik się uaktywnia i wysyła na serwery Epica numery ID owych przyjaciół. Brzmi to co najmniej niepokojąco, dlatego z wyjaśnieniem pośpieszył szef Epica, Tim Sweeney. Według niego absolutnie nie mamy się czym przejmować, bo ta funkcja to tylko pozostałości po wczesnych dniach Fortnite’a i zostanie usunięta przy najbliższej okazji.

Valve postanowiło jednak się przejąć i wystosowało ofijalne oświadczenie w tej sprawie. Jak pisze wiceprezes działu marketingu korporacji, Doug Lombardi:


Klient Steam przechowuje różne dane: gry, które posiada użytkownik, listę jego przyjaciół czy dane o logowaniu podobne do plików ciasteczek. Jednakże są to prywatne dane użytkownika, zlokalizowane na jego urządzeniu i w żadnym wypadku nie powinny być używane lub ściągane przez programy osób do tego nieupoważnionych. Użytkownicy mogą znaleźć localconfig.vdf w plikach platformy i otworzyć go w edytorze tekstowym, aby zobaczyć, jakie dane zawiera ten plik. Oczywiście na swojej stronie w serwisie Steam mogą także zobaczyć wszelkie dane związane z ich kontem.



Co prawda oświadczenie firmy o tym nie wspomina, ale gracze spekulują, że w przyszłości Valve zaszyfruje wszystkie pliki związane z platformą Steam, aby nie doszło już do podobnej sytuacji.


Czytaj dalej

Redaktor
Kaladin
Wpisów367

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze