The Lord of the Rings: Gollum – Daedalic zabierze nas do Śródziemia
Nie będzie to jednak kolejna przygodówka, do których przyzwyczaił nas przez lata developer.
W najbliższych czasie o świecie wykreowanym przez Tolkiena będzie znowu głośno. Po niesławnej trylogii „Hobbita” wszyscy z niecierpliwością i lekkim niepokojem czekamy na serial Amazonu, który ma mieć premierę w 2021 roku. Jak się okazuje, pod popularność ekranizacji chcą się poniekąd podpiąć branżowi specjaliści od przygodówek – Daedalic Entertainment.
W Światowy Dzień Czytania Tolkiena twórcy ogłosili, że rozpoczęli współpracę z posiadającym prawa do Władcy Pierścieni Middle-earth Enterprises. The Lord of the Rings: Gollum ma być pierwszym jej efektem, jednak jak twierdzi developer, najpewniej nie ostatnim. Grę z gatunku action adventure napędzać będzie Unreal Engine, a nacisk ma zostać położony przede wszystkim na fabułę. Tytuł skupi się na Gollumie i przedstawi jego historię z „zupełnie nowej perspektywy, nie widzianej dotąd w żadnym innym medium”, lecz wciąż pozostającej w pełnej zgodzie z duchem oryginału.
Pomysł, żeby produkcja skupiała się na Sméagolu, jest naprawdę intrygujący. Daedalic Entertainment ma wprawdzie doświadczenie w adaptacji literatury (vide „Filary Ziemi”), ale tym razem zmierzy się z dziełem nieporównywalnie większego kalibru, w dodatku z nowego dla siebie gatunku. The Lord of the Rings: Gollum ma pojawić się w 2021 roku na PC oraz „wszystkich konsolach, które będą wtedy się liczyć”.
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.