59
6.08.2019, 10:34Lektura na 3 minuty

Donald Trump obwinia gry wideo za weekendowe masakry

Na jego zarzuty odpowiadają głosy z całej branży.


Witold Tłuchowski

Tragiczne wydarzenia minionych dni, podczas których w dwóch strzelaninach zginęło 30 osób, a kilkadziesiąt kolejnych zostało rannych, narzuciły ton debacie publicznej w Stanach Zjednoczonych. Media, politycy, a także zwykli ludzie wciąż starają się zrozumieć to, co się stało – jednocześnie trwa poszukiwanie rozwiązań mających zapobiec w przyszłości podobnym sytuacjom.

Wśród różnych głosów pojawiły się i te obwiniające gry wideo. W podobnym tonie mówił także podczas swojego wczorajszego przemówienia prezydent Stanów Zjednoczonych, Donald Trump, zapowiadając zmiany w polityce kraju.


Musimy sobie uświadomić, że internet otworzył autostradę do radykalizacji. Musimy zatrzymać gloryfikację przemocy w naszym społeczeństwie. Obejmuje to makabryczne i przerażające gry wideo, które są w dzisiejszych czasach czymś normalnym. Zbyt łatwo jest dzisiaj niespokojnej młodzieży otoczyć się kulturą celebrującą przemoc. Musimy to zatrzymać lub znacznie zredukować i ten proces musi zacząć się natychmiast. Zmiana kulturowa jest trudna, ale każdy z nas może wybrać budowanie kultury, która celebruje nieodłączną wartość i godność każdego życia ludzkiego. Właśnie to musimy zrobić. […] Zagrożenia w internecie i mediach społecznościowych nie mogą być ignorowane i nie będą ignorowane.


Na takie zarzuty wobec gier odpowiedziało Entertainment Software Association (ESA) swoim własnym oświadczeniem.


Jak podzieliliśmy się tym na spotkaniu w sprawie gier wideo w marcu 2018 w Białym Domu, liczne badania naukowe wykazały, że nie ma związku przyczynowego między grami wideo a przemocą. Ponad 165 milionów Amerykanów spędza czas przy grach, a miliardy ludzi grają na całym świecie. A jednak inne społeczeństwa, w których również gra się żarliwie, nie spotykają się z takim tragicznym poziomem przemocy, jaki ma miejsce w USA. Gry wideo pozytywnie wpływają na społeczeństwo: jako nowe środki medycznych terapii i rozwoju, narzędzia edukacyjne, innowacje biznesowe czy jeszcze inne rzeczy. Gry wideo pomagają graczom spędzać czas z rodziną i przyjaciółmi, łagodzić stres i dobrze się bawić. Zachęcamy rodziców, którzy mają obawy co do zawartości gier wideo, aby odwiedzili ParentalTools.org i dowiedzieli się więcej na temat tytułów, w które gra się w ich domach.


Wystąpienie Trumpa skomentowało także International Game Developers Association (IGDA):


Kierujemy nasze najgłębsze kondolencje do ofiar i rodzin dotkniętych tragicznymi wydarzeniami w Dayton w Ohio oraz El Paso w Teksasie. Nasze społeczeństwo wycierpiało zbyt wiele bezsensownych aktów przemocy i przerażających masowych strzelanin. Obwinianie gier wideo odwraca uwagę od szerszych problemów. Przeważająca liczba badań wskazuje, że nie ma dowodów na powiązanie gier wideo z przemocą. Gry wideo nie są przyczyną przemocy, a my wspieramy wysiłki mające na celu zaprzestanie powtarzania tej błędnej informacji.



Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze