Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Battlefield V: Anulowano tryb 5 na 5, twórcy chcą skupić się na dopracowywaniu gry

Witold piątek, 23 sierpnia 2019, 13:12 News

Rozdział czwarty sprawia im niespotykane wcześniej problemy.

Najnowsza odsłona serii Dice od samego początku walczy z licznymi trudnościami. Najpierw nie dostaliśmy na premierę (o czym wiedzieliśmy już jakiś czas wcześniej) trybu battle royale, który dotarł do gry dopiero w marcu. Wcześniej developerzy namieszali odrobinę z czasem potrzebnym do zabicia przeciwnika podczas rozgrywki, co wywołało spore oburzenie wśród graczy, a sama firma ostatecznie wycofała się ze swojej decyzji. Także decyzja o wprowadzeniu płatnej waluty nie pomogła zdobyć serc fanów.

Mimo wszystko piąty Battlefield ciągle się rozwija – dodawane są m.in. nowe mapy, a niedługo mamy dostać także prywatne serwery. Wielu fanów ostrzyło sobie również zęby na rywalizacyjny tryb 5 na 5, który zapowiadano w marcu na trwający właśnie rozdział czwarty. Dice zapowiedziało jednak, że jest zmuszone porzucić ten konkretny pomysł, ponieważ muszą skupić się na poprawianiu obecnej wersji gry. Jak napisał na developerskim blogu Ryan McArthur, jeden z producentów:

Dodatkowy nacisk na poprawę jakości doznań i dodawanie większej ilości niezbędnych treści sprawiło, że wycofaliśmy się z naszych pierwotnych planów wprowadzenia rywalizacyjnego trybu 5 na 5. Niestworzenie tego trybu było trudną decyzją, ale to niezbędne, abyśmy mogli szybciej pozbyć się błędów i osiągnąć cele związane z nową zawartością. Nadal jednak będziemy dążyć do budowania rywalizacyjnej rozgrywki w Battlefield. Wiemy, że w naszej społeczności istnieje już scena kompetytywna.

Wspomniał też, że w najbliższej aktualizacji zostaną rozwiązane problemy z zacinaniem się gry czy hitboksami. Dla fanów nie jest to na pewno świetna wiadomość – tryb 5 na 5 miał potencjał (chociaż nie taki znowu duży) skierowania produkcji na nieco inne tory i dotarcia z nią do jeszcze szerszego grona odbiorców. W niedługim czasie mamy dostać także dwie mapy przeznaczone dla starć piechoty, a także zwiększoną liczbę rang (z 50 do 500!). Słowem: tragedii nie ma, ale obecny rozdział wprowadził do gry sporo zamieszania, z którym wciąż twórcy nie mogą sobie poradzić (np. na Al Sundan nie pogramy jak na razie w Podboju z powodu „graficznych problemów”).

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
sobota, 24 sierpnia 2019, 13:10   G4LICK^1
@TytanowyKSTG sam w sobie jest zbyt mocno znerfiowny,a największa katorga to już chyba samo strzelanie na duże odległości.Chce pograć w bete :((((
sobota, 24 sierpnia 2019, 13:05   EastClintwood
@Shaddon
Problem w tym że taki NFS Payback nawet bez lootboxów i debilnego systemu kart nadal byłby słabą grą bo model jazdy kompletnie leży już od kilku lat - głównie przez Frostbite. Tak samo chaos i zmiany kocepcyjne w Anthem są pochodną problemów z zastosowaniem silnika w grach RPG
sobota, 24 sierpnia 2019, 10:29   TytanowyK
Na ps4 czasem z stg 44 potrafię zadać 400 obrażeń i przeciwnik dalej biegnie na mnie. Już nic z tej gry nie będzie. Trzeba czekac na coda albo coś innego
sobota, 24 sierpnia 2019, 10:06   Refty
@Shaddon napisane w punkt:)
sobota, 24 sierpnia 2019, 9:08   MadMoose
Bad Company 2 mial 5v5 i bylo calkiem przyjemne. Wymagalo lepszego zgrania graczy :)
Seria BF sie bardzo stoczyla niestety. Z lezka w oku wspominam BF2, albo wlasnie BC2. Ehh
piątek, 23 sierpnia 2019, 23:33   Scorpix
@Shaddon
Nie dowiemy się, jakby było, ale na pewno twórcy Andromedy nie musieliby siedzieć około roku nad jako takim dopasowaniu tego silnika do Rpg, podczas gdy UE nadawałby się idealnie.
piątek, 23 sierpnia 2019, 22:04   Shaddon
@EastClintwood
To oczywiste, że nie powinno się nikogo zmuszać do pracy na silniku, którego nie zna, ale doszukiwanie się źródła wszelkich problemów w użytej technologii to co najwyżej wygodna wymówka byłych pracowników. Czy Anthem na UE byłby lepszą grą pomimo kompletnego chaosu panującego w BioWare i zmian koncepcyjnych przeprowadzanych dosłownie na ostatnią chwilę? Czy zmiana silnika stałaby się remedium na lootboxy i absolutnie żenującą fabułę NFS Payback? A jak byłoby z Andromedą?
piątek, 23 sierpnia 2019, 20:56   EastClintwood
@Shaddon
To co piszesz tylko potwierdza moje twierdzenia. Frostbite we wszystkim poza strzelankami to gniot a EA udupiło kilka tytułów wymuszając używanie narzędzia z którym samo DICE od lat ma problemy.
piątek, 23 sierpnia 2019, 16:52   Defqon-One
Od zawsze uważałem,że FB3 to kompletna porażka i każdy zapowiedziany na nim BF można uznać z góry za wysokobudżetowy gniot.Od prawie 6 lat tworzą na nim nowe BF i zawsze są te same problemy. Nie potrafią sami się z tym uporać i mamią ludzi obietnicami, których nie są w stanie zrealizować. Alternatywy brak, bo nie sądzę aby dalej rozwijali swój silnik skoro wszyscy skupieni są na tworzeniu nowej zawartości i jakości doznań, cokolwiek miałoby to znaczyć. Większa ilość rang,to jest to czego tej grze brakuje :D
piątek, 23 sierpnia 2019, 16:39   Shaddon
@Scorpix
Zakładam, że jednak zdarza się by inni wydawcy narzucali deweloperom konkretne narzędzia, ale nie w tym rzecz. Sprawa jest bardziej skomplikowana. DICE korzysta z autorskiego silnika doskonale znając jego możliwości oraz ograniczenia. Wszelkie niedoróbki nowego Battlefielda łączyłbym z oczywistym dla wszystkich faktem przedwczesnej premiery. Niektórzy twierdzą, że gra została wypchnięta o pół roku za wcześnie, ja skłaniałbym się raczej ku okrągłym 12 miesiącom. A wiadomo - pośpiech rodzi błędy.

O autorze

Witold
Naczelny plotkarz cdaction.pl

Podobne newsy

Battlefield V: DICE żegna się z grą olbrzymią aktualizacją

News
czwartek, 4 czerwca 2020

battlefield-v-dice-zegna-sie-z-gra-olbrzymia-aktualizacja Kolejna mapa, zmieniona Prowansja, kilkanaście nowych broni i kilka pojazdów – a to nie wszystko.

Komentarzy:
13

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Machamy biało-czerwoną flagą i gramy na baczność, pożerając ogórki kiszone, bo w tworzeniu każdej z tych gier brali udział Polacy. 

Komentarzy:
1

A gdyby tak spróbować czegoś nowego?

Komentarzy:
14

Tym razem słowo klucz to „tajemnica”.

Komentarzy:
3

…a dorywczo także pracowniczką cyrku i gladiatorką, kierowczynią ciężarówki i grafficiarą.

Komentarzy:
3

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z