20
23.09.2019, 11:02Lektura na 2 minuty

„Playing for the Planet”: ONZ, Sony, Microsoft i inni biorą się za walkę ze zmianami klimatu

Możemy się więc chociażby spodziewać bardziej energooszczędnych konsol.


Witold Tłuchowski

Jak zapewne wiecie w miniony piątek miał miejsce Młodzieżowy Strajk Klimatyczny. Ba, być może niektórzy z was brali w nim nawet udział lub znają kogoś, kto to robił. Niezależnie jednak od tego, czy klimat jest dla was gorącą kwestią, czy może całą inicjatywę traktujecie ozięble, możecie zainteresować się faktem, że w ową walkę postanowili zaangażować się również przedstawiciele branży gier wideo.

Przy okazji kończącego się dzisiaj szczytu klimatycznego organizowanego przez ONZ ogłoszono start inicjatywy „Playing for the Planet”. Jej celem jest wykorzystanie naszego medium do realizowania Celów Zrównoważonego Rozwoju – w tym także „działań na rzecz klimatu”. Mimo że akcja teoretycznie rozpoczęła się już w marcu, dopiero teraz ruszyła w pełni oficjalnie. Efektem porozumienia ma być „zmniejszenie emisji CO2 o 30 milionów ton do 2030 r., miliony posadzonych drzew, nowe „zielone wskazania” w projektowaniu gier oraz ulepszenia w zakresie zarządzania energią, pakowania i recyklingu urządzeń”. Cele ambitne, chociaż sama inicjatywa rozpędza się jak na razie raczej nieśpiesznie (co dobrze widać po jej stronie).

Jedną z zaangażowanych w sprawę firm jest Sony. Jim Ryan, prezes Sony Interactive Entertainment, na oficjalnym blogu PlayStation pochwalił się dotychczasowymi osiągnięciami firmy w tej materii i zadeklarował, że na tym nie poprzestaną.


[…] Szacujemy, że [dzięki zastosowanym technologiom] do dziś uniknęliśmy wyemitowania prawie 16 milionów ton dwutlenku węgla, a w ciągu następnych 10 lat liczba ta zwiększy się do 29 milionów ton (co jest porównywalne z emisją CO2 przez Danię w 2017).


Ryan ogłosił też, że kolejna konsola Sony będzie jeszcze bardziej energooszczędna.


Cieszę się, że mogę też ogłosić, iż PlayStation nowej generacji będzie mieć możliwość zawieszenia rozgrywki przy znacznie niższym zużyciu energii niż PS4 (które szacujemy na około 0,5 W). Jeśli tylko milion użytkowników włączyłby tę funkcję, pozwoliłoby to zaoszczędzić równowartość średniego zużycia energii elektrycznej w 1000 amerykańskich domach.


Niższe zapotrzebowanie na prąd powinno ucieszyć nawet tych, którym sprawy klimatu są obojętne – oznacza to w końcu niższe rachunki, co nigdy przesadnie nie boli.

Oprócz Sony członkami „Playing for the Planet” są m.in. Ubisoft, Google Stadia, Microsoft, Niantic czy Twitch. Poniżej możecie zaś obejrzeć oficjalne wideo inicjatywy: 


Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze