6
2.10.2019, 11:25Lektura na 2 minuty

Rocket League zastąpi loot boksy systemem Schematów (aka Blueprintów)

Valve mogłoby się uczyć od Psyonix, jak powinna wyglądać taka zmiana.


Witold Tłuchowski

Skrzynki z łupem są passé, przyzna to chyba każdy. Wiedzą o tym wielcy wydawcy obiecujący istotne zmiany w tym systemie (chociaż nie wszyscy, bo Activision z radością pakuje je do nowego Call of Duty), wiedza o tym twórcy i wiedza w końcu sami gracze. Nie oznacza to rzecz jasna, że w najbliższym czasie pożegnamy się z system losowych nagród dostępnych za prawdziwe pieniądze – przynosi on przecież zbyt duże zyski, żeby ot tak z niego rezygnować.

Dlatego np. takie Valve szczwanie ominęło przepisy wymierzone w loot boksy (na razie tylko we Francji). Na pierwszy rzut oka Psyonix, twórcy Rocket League, idą podobną drogą, chociaż z jedną bardzo istotną różnicą. O tym, że z naszej ulubionej piłki samochodowej znikną płatne skrzynki, wiedzieliśmy od sierpnia. Developerzy nareszcie poinformowali nas, co je zastąpi. W grudniu w grze pojawią się Blueprinty/Schematy, które dostać będziemy mogli po rozegranym meczu. Zamiast losowego łupu reprezentować będą konkretny przedmiot wraz z ustaloną ceną. Trafi on do naszego ekwipunku, gdzie zdecydujemy, czy chcemy wydać na niego nową wirtualną walutę – Credity (o których zaraz). Tak zdobytych elementów wyposażenia nie sprzedamy również na giełdzie. Co istotne, twórcy w żaden sposób nie sugerują, że przed wykupieniem kolejnej rzeczy musimy zdobyć poprzednią – w przeciwieństwie do systemu X-ray z francuskiego CS:GO.

Nie będzie to jednak jedyna nowa możliwość zdobycia przedmiotów w Rocket League. Do gry trafi też Item Shop z rzeczami przypisanymi po zakupie do konta, w którym także zapłacimy Creditami. Waluta ta zastąpi zresztą dotychczasowe klucze do skrzynek* i wydamy ją oprócz tego na ulepszenie konta do Rocket Pass Premium. W debiutującym sklepie znajdziemy oprócz świeżynek zawartość skrzynek, które mogliśmy przegapić. Ważne jest też to, że asortyment Item Shopu będzie się zmieniał z czasem (dlatego z niektórymi zakupami trzeba się będzie spieszyć).

Nim jednak zmiany te wejdą w życie (przypomnę: w grudniu), w tytule jutro pojawi się ostatnia skrzynka w historii, Vindicator Crate. 

*Spokojna głowa, przy pierwszym logowaniu po aktualizacji dostaniemy równowartość posiadanych kluczy w Creditach, a przedmiot z posiadanych skrzynek zamienią się w odpowiednie Blueprinty.


Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze