5
4.12.2019, 14:29Lektura na 2 minuty

Nowa gra twórców Firewatcha zawieszona, ponieważ developerzy zajmują się Half-Lifem i Dotą

Przejęcie przez Valve ma różne oblicza.


Witold Tłuchowski

Pierwsza produkcja Campo Santo zachwycała już od pierwszych zwiastunów. Stylowa, nieśpieszna opowieść poruszała serce i urzekała niesamowitą atmosferą parku Yosemite. Nic więc dziwnego, że na kolejną grę studia – In the Valley of Gods – czekaliśmy i czekamy z niecierpliwością, zwłaszcza, że tym razem twórcy chcą nas zabrać do Egiptu w czasach, gdy ten był jeszcze pod brytyjskimi rządami. Niestety, od zapowiedzi minęły już dwa lata, a na temat tytułu usłyszeliśmy niczego nowego... i chyba jeszcze długo nie usłyszymy.

Przejęcie Campo Santo przez Valve nieco nas zaskoczyło, ale było jednym z przejawów powrotu firmy Gabe'a Newella do produkcji i wydawania gier. Okazuje się jednak, że warunki w siedzibie firmy w Bellevue są chyba aż zbyt dobre. Współzałożyciel studia, Jake Rodkin, wysłał Polygonowi oświadczenie, z którego możemy dowiedzieć się, że In the Valley of Gods nie zostało skasowane, a „jedynie” zawieszone.


Dla fanów wyczekujących In the Valley of Gods jest najpewniej jasne, że optymistyczny „2019” na końcu trailera, w którym ogłosiliśmy grę, nie będzie trafny. Ostatecznie czas płynący w Valve wszystkich nas oszukał. Ale tak, developerzy z byłego zespołu Campo Santo dołączyli do innych projektów Valve, wliczając w to Half-Life: Alyx. Jak możecie sobie wyobrazić, nasze doświadczenie w tworzeniu pierwszoosobowych gier przygodowych jest całkiem przydatne. Wiele słyszy się o tym, że w Valve można pracować nad tym, nad czym się chce. Okazuje się, że jest to prawda – a możliwości pracy jest naprawdę sporo. Gdy zintegrowaliśmy się z Valve, stało się jasne, że przy Half-Life: Alyx trzeba wykonać sporo ważnej roboty. Niektórzy z nas zaczęli przy nim pomagać i robią to teraz na pełen etat, od kiedy stał się to pełnoprawny projekt ze zbliżającą się premierą. Podobnie, część byłych Camposów pracuje przy Dota Underlords, część przy Steamie itd. Więc aby odpowiedzieć na wasze pytanie: prace nad In the Valley of Gods zostały wstrzymane – ale bez wątpienia jest to projekt, do którego ludzie mogą wrócić i może powrócą. A kiedy to się stanie, znajdziemy ekscytujący sposób, by poinformować o tym fanów.


Coś za coś, chociaż jestem przekonany, że wielu z nas wolałoby zobaczyć kolejną grę od Campo Santo niż Half-Life'a VR (ale nie marudzę, bo to też mnie cieszy). Miejmy nadzieję, że po marcowej premierze Alyx twórcy powrócą do prac nad In the Valley of Gods.


Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze