24
25.01.2020, 11:19Lektura na 2 minuty

SuperData: Cyfrowa sprzedaż gier mobilnych rośnie, konsolowych i pecetowych spada

Tak przynajmniej twierdzą analitycy, porównując grudzień 2019 z tym samym miesiącem rok wcześniej.


Paweł „Cursian” Raban

Serwis SuperData opublikował raport, z którego wynika, że w grudniu 2019 przychód ze sprzedaży cyfrowej wyniósł 9,8 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 8% względem tego samego miesiąca w roku poprzednim. Największy kawałek tortu wykroiły gry mobilne, które „urosły” o 28%. Jednocześnie rynek tytułów konsolowych i pecetowych się skurczył – w tym pierwszym wypadku aż o 25%, w drugim zaś o 4%. Autorzy raportu twierdzą, że gwałtowny spadek w przypadku konsol wynika z dwóch powodów. Po pierwsze w znacznie słabszej kondycji jest Fortnite, który mógł tylko pomarzyć o powtórzeniu wyniku z grudnia 2018 (był to najlepszy miesiąc w historii gry). Druga rzecz to brak wystarczającej liczby głośnych premier w ostatnich miesiącach 2019. Jeśli chodzi o konkretne wyniki, wygląda to tak:


(Kliknij, aby powiększyć)

Analitycy zwrócili szczególną uwagę na kilka produkcji. Po pierwsze mobilne Clash of Clans odnotowało najlepszy miesiąc w swej historii, mimo że zadebiutowało na rynku siedem lat temu. Rekordowe 158,2 miliona dolarów udało się zdobyć dzięki wydarzeniem sezonowym, które przyciągnęły do gry więcej osób niż zazwyczaj.

SuperData zauważa także, że zmiana modelu biznesowego nie przeszkodziła Call of Duty: Modern Warfare przebić wyniku Black Ops 4. Mimo że zrezygnowano ze sprzedaży przepustek sezonowych i paczek z mapami, przychód z karnetów bojowych i mikrotransakcji okazał się na tyle znaczący, że w czwartym kwartale 2019 Modern Warfare zarobiło o 4% więcej niż Black Ops 4 w analogicznym okresie. W samym tylko grudniu gracze wydali wewnątrz Modern Warfare 78,7 miliona dolarów, czyli niewiele mniej niż 92,9 miliona, jakie Black Ops 4 zarobiło przez cały swój pierwszy kwartał. 

Powody do świętowania ma też Rockstar. Po pierwsze nieśmiertelne GTA V odnotowało najlepszy miesiąc od grudnia 2017 i zarobiło 84,7 miliona dolarów, co ma wynikać głównie z licznych promocji oraz nowej zawartości do trybu sieciowego. Po debiucie na Steamie wzrosła też sprzedaż Red Dead Redemption 2. Ostatnio SuperData informowało, że w sklepie Epica oraz aplikacji Rockstara udało się „opchać” trochę ponad 400 tysięcy kopii, zaś teraz mowa już łącznym wyniku na poziomie miliona egzemplarzy.  


Redaktor
Paweł „Cursian” Raban

Jestem wielbicielem turówek i wszelkiej maści erpegów: zarówno klasycznych, jak i współczesnych. Do tego zdeklarowanym zwolennikiem tytułów dla jednego gracza, przy czym od tej zasady istnieje jeden poważny wyjątek – World of Warcraft. W Azeroth przesiedziałem więcej godzin, niż chciałbym przyznać, raz ciesząc się każdą chwilą, kiedy indziej zrzędząc na czym świat stoi. Nie wyobrażam sobie dnia bez książki (niemal zawsze fantastyki), za to spokojnie obyłbym się bez kina i seriali. Z CDA związany jestem od 2011 roku.

Profil
Wpisów3206

Obserwujących6

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze