12
17.02.2020, 20:56Lektura na 2 minuty

Land of War – The Beginning: Kulisy powstawania polskiej gry o początku drugiej wojny światowej [WIDEO]

Twórcy opowiadają między innymi o projektowaniu lokacji i broni. 


Paweł „Cursian” Raban

We wrześniu zeszłego roku polskie studio MS Games poinformowało, że zamierza zabrać się za tworzenie FPS-a w klimatach drugiej wojny światowej. Na tle konkurencji ma się on wyróżniać przed wszystkim tym, że zamiast powielać doskonale znane motywy lądowania w Normandii czy bitwy o Stalingrad, opowie o początkach wielkiego konfliktu i burzy, jaka przetoczyła się przez nasz kraj w latach 1939-1940 (pojawią się też pojedyncze sceny z późniejszego okresu). Głównym bohaterem Land of War będzie polski żołnierz o imieniu Piotr Kowalski. Wojna zagna go między innymi do Wielunia, na Hel i do Warszawy. Nie obejdzie się też bez wizyty w Puszczy Kampinoskiej i na pokładzie pancernego pociągu „Śmiały”. Mówiąc krótko: ciężko znaleźć zakątek Polski, w którym dzielny śmiałek by się nie zapędził. Nie ma się zresztą co dziwić, bo to nie złożony scenariusz będzie tu głównym wabikiem.

Pod względem rozgrywki należy spodziewać się zabawy w dawnym stylu. Twórcy odwołują się bowiem do klasyków, które „stawiały przede wszystkim na prostotę i przejrzystość rozgrywki, intuicyjne strzelanie, a także epickie sceny rozgrywające się w tle największych bitew Europy”. Przyjemność z wymiany ognia ma zapewnić pieczołowicie odwzorowana broń. Uwagę zwraca fakt, że oprócz sprawdzonych egzemplarzy pojawią się też znacznie bardziej egzotyczne modele, które nigdy nie wyszły poza fazę prototypu. Nie całą wojną będzie zresztą trzeba drałować pieszo, bo Kowalski zasiądzie też za sterami nietypowych (a zachodniemu graczowi zapewne w ogóle nieznanych) pojazdów. Oprócz wspomnianego wcześniej pociągu pancernego odrobinę czasu antenowego dostaną też choćby tankietki TKS.

O kulisach powstania gry dowiecie się więcej z poniższego dziennika deweloperskiego. Poruszono w nim między innymi tematykę projektowania poziomów. Jasno podkreślono też, że choć wierność realiom historycznym będzie istotna, celem numer jeden jest maksymalizacja płynącej z rozgrywki frajdy:

Według steamowej karty produktu premiery Land of War – The Beginning należy spodziewać się jeszcze w tym roku.


Redaktor
Paweł „Cursian” Raban

Jestem wielbicielem turówek i wszelkiej maści erpegów: zarówno klasycznych, jak i współczesnych. Do tego zdeklarowanym zwolennikiem tytułów dla jednego gracza, przy czym od tej zasady istnieje jeden poważny wyjątek – World of Warcraft. W Azeroth przesiedziałem więcej godzin, niż chciałbym przyznać, raz ciesząc się każdą chwilą, kiedy indziej zrzędząc na czym świat stoi. Nie wyobrażam sobie dnia bez książki (niemal zawsze fantastyki), za to spokojnie obyłbym się bez kina i seriali. Z CDA związany jestem od 2011 roku.

Profil
Wpisów3207

Obserwujących6

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze