7
18.02.2020, 11:17Lektura na 1 minutę

YouTube zapłacił 160 milionów dolarów Activision Blizzard za wyłączność na transmisje e-sportowe

Fani Overwatcha, Call of Duty i Hearthstone'a będą musieli porzucić Twitcha.


Witold Tłuchowski

W 2019 serwisy streamujące rozgrywkę zgromadziły publikę sięgającą miliarda osób, co wygenerowało 6,5 miliarda dolarów przychodu. Dużą część z tej kwoty zagospodarował wciąż dominujący w tym segmencie Twitch, jednak musi się on liczyć z wzrastającym z roku na rok wpływem konkurencji. Kiedy Microsoft ze swoim Mikserem podkupuje (za bajońskie sumy) kolejnych popularnych streamerów, YouTube przyjął inną strategię.

The Esports Observer poznał z „licznych źródeł” sporo szczegółów dotyczących niedawnej umowy między Activision Blizzard a portalem Google. Trzyletnią wyłączność na e-sportowe transmisje z rozgrywek Call of Duty, Heathstone'a i Overwatcha YouTube miał wycenić na 160 milionów dolarów. Firmie najbardziej zależało na tym ostatnim tytule, chociaż Call of Duty League także było podobno ważnym punktem negocjacji. Karcianka Blizzarda stanowić miała zaś swego rodzaju wisienkę na torcie z racji swojej umiarkowanej popularności wśród e-sportowej publiki. Umowa zawiera też dodatkowe bonusy za osiągnięcie określonej oglądalności czy wartości sprzedaży reklam, co przekładać się ma na zwiększenie zysków samych lig oraz grających w nich zespołów.

Obowiązująca do niedawna umowa między Activision Blizzard a Twitchem opiewała na 90 milionów jedynie za dwuletnią wyłączność dla Overwatch League.


Redaktor
Witold Tłuchowski

Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.

Profil
Wpisów5501

Obserwujących13

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze