Nioh 2: Oho, przybył kolejny kandydat do gry roku [RECENZJE]
Nie tylko fani souls-like’ów powinni być zadowoleni.
Nareszcie rozpoczął się sezon premier 2020 i po stosunkowo skromnych styczniu i lutym czekają nas intensywniejsze miesiące. Już od dziś grać możemy w Ori and the Will of the Wisps, a w marcu doczekamy się jeszcze przecież nowego Dooma, kolejnego Animal Crossing czy Half-Life: Alyx. W ten piątek na sklepowe półki trafi zaś Nioh 2.
Pierwsza odsłona tego japońskiego souls-like'a pozytywnie zaskoczyła fanów gatunku, stąd na jej kontynuację czekali już z pewną dozą niecierpliwości. Jeżeli ktokolwiek po ostatnich otwarych testach niepokoił się jeszcze o jej jakość, szybko uspokoję: zdecydowanie niepotrzebnie. Średnia ocen z 46 recenzji wynosi bowiem 86/100 – wynik z pewnością zadowalający. Spójrzcie zresztą na chociaż część ocen:
Recenzent IGN-u(9/10) chwali przede wszystkim rozwinięty system walki:
Nioh 2 to imponująca ewolucja względem poprzednika: wzmacnia wszystko, co już było świetne, a jednocześnie pozostawia przeważnie już istniejące problemy w spokoju. System walki zostały rozbudowany dzięki dodaniu Soul Cores, Burst Counters oraz sposobowi, w jaki te dwie główne nowe mechaniki wpływają na AI przeciwników i w to, jak podchodzi się do starć. Jego głębia jest imponująca, chociaż może sprawić, że poczujesz się trochę przytłoczony tym, ile czasu trzeba poświęcić na zarządzanie wieloma systemami Nioh 2. Jeśli podejmiesz wyzwanie, to bez wątpienia jedna z najtrudniejszych i najbardziej satysfakcjonujących gier tego pokolenia.
Redaktora TheSixthAxis (9/10) też nie kryje entuzjazmu:
Bazą Nioh 2 jest to, co doskonałe w pierwowzorze; gra dodaje do tego garstką nowych twistów i pomysłów, od nowych umiejętności Yokai, po pełną co-op przez cały czas trwania zabawy. Nioh 2 może być najlepszym przedstawicielem souls-like'ów, który nie jest grą From Software. Bez wątpienia jeden z moich osobistych pretendentów do gry roku.
Również redakcja Trusted Reviews (4,5/5) zrównuje ten tytuł z produkcjami From.
Nioh 2 to absolutnie herkulesowy wysiłek Team Ninja, którego po prostu nie można przeoczyć, zbliżając się do gorącego okresu premier. Studiu udało się się stworzyć grę, która może stanąć obok najlepszych tytułów From Software jako souls-like przepełniony ambicjami i odważnymi nowymi pomysłami.
Game Informer docenia zaś niezbędne w souls-like'ach poczucie, że czegoś się nauczyliśmy:
Nioh 2, podobnie jak wcześniej Nioh, jest nieubłaganą i niezwykle niewybaczającą jazdą, podczas której przeliczasz wszystkie dostępne zasoby. Pomimo pewnych wad doświadczenie to sprawia, że z niewyrafinowanego walącego w przyciski jak cepem pryszcza stajesz się precyzyjnie uderzającym samurajem.
Tradycyjnie nieco bardziej stonowany EGM (4/5) pisze:
Nioh 2 bierze pomysły swojego poprzednika i znacznie je rozwija, wnosząc większe poczucie głębi do wszystkiego: od rozgrywki, przez projekt poziomów, po możliwość dostosowania głównego bohatera do konkretnego stylu gry (oraz preferencji wizualnych). Trzeba przyznać, że pewna część prostej elegancji oryginalnego Nioh zaginęła w toku, ale wciąż jest to gra, która sterroryzuje i zachwyci tych, którzy szukają prawdziwego wyzwania.
Nioh 2 pojawi się na PS4 13 marca.