Project xCloud: Ruszyły wewnętrzne testy na pecetach
Microsoft powoli przymierza się do streamingowego szturmu.
Google Stadia nie przekonała nas (tzn. Polaków nawet nie próbowała, ponieważ usługa wciąż nie jest dostępna w naszym kraju), że przyszedł czas nas streamingową rewolucję, GeForce Now nie przekonało zaś twórców i wydawców, że takowa im się opłaca. Oba przypadki udowodniły jednak, iż granie w chmurze jest już technologicznie możliwe, a problemy leżą w sprawnym i strawnym jego zaserwowaniu.
Swojej szansy upatruje w tym Microsoft z Project xCloud – jak przyznaje firma, w tej chwili jest to jej priorytet w segmencie gier. Pozwalająca uruchomić kilkadziesiąt gier usługa ta dostępna jest już w niektórych krajach (wciąż w fazie testów), ale wyłącznie na Xboksach i platformach mobilnych. The Verge donosi jednak, że gigant z Redmond zaczął w zeszłym tygodniu testy xClouda na pecetach z Windowsem 10 – jak na razie jedynie wewnętrzne, w których pracownicy spółki mogą streamować xboksowe tytuły na swoich komputerach. W tym momencie aplikacja usługi wymaga do działania kontrolera do Xboksa One, ale podczas ostatniego Inside Xbox zapowiedziano, że i inne będą współpracować z Project xCloud. Nie wiadomo też, kiedy trafi on do szerszego grona użytkowników.
Na debiut usługi w Polsce przyjdzie nam jeszcze sporo poczekać, ale z pewnością warto mieć Project xCloud – w końcu jeszcze w 2020 ma on stać się integralną częścią Xbox Game Pass. Połączenie grania w chmurze z abonamentem dającym dostęp do setek tytułów brzmi w końcu dość kusząco, prawda?
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.