Unreal Engine 5: Demo na laptopie developerów działa lepiej niż na PS5
Oczywiście mówimy o naprawdę potężnym sprzęcie.
Wszyscy chyba mamy nadzieję, że następna generacja konsol przyniesie grom technologiczną rewolucję (i to nie tylko pod względem grafiki). Stojące za nimi firmy nie śpieszą się jednak z pokazami możliwości swojego nowego sprzętu, dlatego wyręczyć je musiał Epic. Zaprezentowane przed kilkoma dniami demo Unreal Engine 5 robi ogromne wrażenie – szczególnie, że uruchomione miało być na PS5.
Producent szybko oczywiście zapewnił, iż z silnikiem poradzi sobie także kolejny Xbox oraz dobre pecety – o działaniu UE5 na tych ostatnich otrzymaliśmy zresztą w weekend świeże informacje. Chiński oddział Epica podczas prezentacji engine'u przyznał, że pokazywane demo działa na współczesnych laptopach lepiej niż na PlayStation 5. Zamiast 30 fps-ów urządzenie z RTX2080 i dyskiem SSD 970EVO było w stanie uzyskać 40 klatek na sekundę w 1440p – wynik o 1/3 lepszy od „piątki” przy identycznej rozdzielczości.
Twórcy nie wciąż nie są jednak zadowoleni, ponieważ ich celem jest 60 fps-ów przy porównywalnej jakości grafice w grach – przed premierą Unreal Engine 5 czeka więc ich jeszcze długa praca.
W ramach przypomnienia omawiane demo (w wersji z PS5):
[AKTUALIZACJA]
Tim Sweeney twierdzi, że w tym przypadku mogło dojść do nieporozumienia, ponieważ podczas wydarzenia puszczano samo wideo z laptopa.
I think people were confused by an event where the VIDEO was played on a laptop.
— Tim Sweeney (@TimSweeneyEpic) May 16, 2020
Wypowiedzi dotyczące 40 fps-ów pochodziły jednak z sesji pytań i odpowiedzi, dlatego są to dwie różne kwestie (zaznaczono w końcu, że demo pochodzi z PS5).
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.