Metal Gear Solid: Reżyser filmu próbuje stworzyć animację z Davidem Hayterem
Trzeba przyznać, że entuzjazmu i miłości do tematu odmówić nie można.
Dopiero co wspominałem przy okazji Fallouta od twórców „Westworld” o zalewie filmowych i serialowych adaptacji gier, a już śpieszę z kolejnymi wieściami. O filmie na podstawie kultowego Metal Gear Solid słyszymy już od 2014, kiedy to Sony rozpoczęło współpracę z Jordanem Vogt-Robertsem (reżyserem m.in. „Kong: Wyspa Czaszki” z 2017). Przed dwoma laty ogłoszono zakończenie prac nad scenariuszem.
Vogt-Roberts był gościem ostatniego Animal Talking prowadzonego przez GaryWhitta i nie mogło zabraknąć oczywiście pytań o Metal Geara. Twórca opowiadał o swoim zaangażowaniu w produkcję i swoich staraniach, by przekonać Sony do tego projektu:
Pracuję nad tym filmem od sześciu lat i walczę każdego dnia, aby upewnić się, że poprawnie przetłumaczymy grę na język filmu. […] To moje dziecko. Siedzę nad nim od sześciu lat, starając się, aby był przeszywający, punk-rockowy, wierny Metal Gearom, wierny duchowi gier Kojimy i tego, czym to jest. Będą o to walczył każdego dnia.
Vogt-Roberts nie podzielił się zbyt wieloma szczegółami na temat nadchodzącej produkcji (choć wiemy, że nad efektami specjalnymi czuwać będzie Industrial Light & Magic), ale zapewniał, iż film będzie traktował swoje medium tak samo, jak robią to z grami dzieła Kojimy. Zdradził też swoje plany dotyczące innego projektu. Przyznał bowiem, że stara się również stworzyć animowany serial na podstawie Metal Gear Solid, w którym raz jeszcze usłyszelibyśmy Davida Haytera, pierwotny głos Snake'a (zastąpiony w The Phantom Pain przez Kiefera Sutherlanda), a także resztę obsady.
Reżyser dodał przy tym:
To trudna rzecz. Kręcenie jakiegokolwiek filmu w Hollywood jest trudne. Stworzenie czegoś takiego jak Metal Gear, gdy jest to tak złożony temat, jest jeszcze trudniejsze. Właśnie dlatego staram się uzyskać budżet, dzięki któremu da się zrobić szalone rzeczy, gdzie możesz zrobić wersję Metal Gear, w której nie jest ona wykastrowany.
Z powodu pandemii Vogt-Roberts nie umie teraz powiedzieć, kiedy ruszą dalsze prace nad ekranizacją Metal Gear Solid.
Całość wywiadu obejrzycie poniżej:
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.