Microsoft: Miniony kwartał był dla gier wideo przełomowy
Jak się domyślacie, spółka nie narzeka na swoje wyniki finansowe w ostatnich miesiącach.
Firmy zajmujące się tworzeniem i wydawaniem gier na pandemii koronawirusa nie tylko nie straciły, ale częstokroć wręcz zyskały. Siedzący w domach ludzie z chęcią wydawali pieniądze na tego typu rozrywkę, co przełożyło się na najlepszy pierwszy kwartał w historii branży (przynajmniej w USA). Także i ostatnie, nieco spokojniejsze miesiące zbyt wielu powodów do smutku inwestorom nie przyniosły.
Z opublikowanego przez Microsoft raportu za czwarty kwartał roku finansowego 2020 (kwiecień-czerwiec) wynika, że przychody całej firmy wzrosły względem analogicznego okresu w 2019 o 13% (do 38 miliardów dolarów). Jednocześnie zysk netto spadł do 11,2 miliardów dolarów (o 15%).
Nas jednak interesują bardziej dane dotyczące działu gamingowego spółki. W porównaniu z ubiegłym rokiem może on pochwalić się przychodami wyższymi o 1,3 miliarda dolarów, czyli aż 64%. Jest to m.in. zasługa wzrostu przychodów ze sprzedaży samych Xboksów wynoszącej 49%.
Podczas konferencji dla inwestorów Satya Nadella, CEO Microsoftu, nazwał zresztą miniony kwartał przełomowym dla gier wideo, m.in. z powodu rekordowego wzrostu zainteresowania Xbox Game Passem.
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.