The Initiative, „studio AAAA” Microsoftu, zatrudnia kolejnych ludzi i... tworzy grę w uniwersum Perfect Dark?
Gier szpiegowskich nigdy dość, dlatego protestować nie zamierzamy.
Microsoft kontynuuje zbrojenia. Utworzone w 2018 The Initiative od samego początku skupiało uwagę fanów Xboksa dzięki głośnym nazwiskom, które zasiliły jego szeregi. Po ponad dwóch latach od ogłoszenia powstania studia wciąż nie wiemy jednak, czym się zajmuje i kiedy usłyszymy pierwszą zapowiedź gry jego autorstwa. Być może zmieni się to w najbliższym czasie, ponieważ ostatnie kilkadziesiąt godzin przyniosło garść nowych informacji
Szef firmy, Darrell Gallagher (wcześniej m.in. przewodził pracom nad Tomb Raiderem z 2013) ogłosił na LinkedInie przyjęcie do zespołu 16 nowych pracowników. Wśród nich znajdziemy weteranów z Crystal Dynamics, Rockstara, BioWare'u, Naughty Dog, Bungie, Playground Games czy Treyarcha. Jak widać, nie bez powodu The Initiative zostało przez Phila Spencera określone swego czasu jako „studio AAAA”.
Gallagher nie zdradził przy tym żadnych szczegółów (czy ogółów) dotyczących produkcji, jaką zajmować się będą zatrudnieni developerzy. Zrobił to za to Jeff Grubb z Venture Beat podczas ostatniego odcinka podcastu Kinda Funny. Gdy przypominano styczniowy tweet Spencera o The Initiative i „robieniu nowych (i starych :-) ) rzeczy na nowe sposoby”, dziennikarz skomentował to krótko:
Chodzi o Perfect Dark.
Grubb na Twitterze uściślił później, że niekoniecznie mowa o samym Perfect Dark, ale o grze powiązanej z tym uniwersum (lub mającej identyczne założenia). Oczywiście do oficjalnego potwierdzenia tej rewelacji jeszcze daleko, ale Grubb do tej pory raczej nas nie zawodził, dlatego warto mieć jego słowa w pamięci. Zaznaczył jednocześnie, iż sam projekt jest na wczesnym etapie prac.
Wydane w 2000 jedynie na Nintendo 64 Perfect Dark było duchowym spadkobiercą legendarnego GoldenEye 007. Rare i w tym wypadku wspięło się na wyżyny swoich umiejętności, tworząc świetną mieszankę FPS-a oraz skradanki. Tytuł sprzedał się w ponad 2 milionach kopii i stał się przy okazji drugą najlepiej ocenianą produkcją w historii konsoli (za Ocarina of Time). Po przejęciu studia przez Microsoft powstały jeszcze dwie produkcje, które trafiły wyłącznie na Xboksa 360: Perfect Dark Zero oraz remaster pierwszej części.
W ostatnich latach Microsoft nie wspominał o przyszłości cyklu, chociaż plotki na temat jego powrotu krążą po internecie już od kilku miesięcy. W kwietniu jeden z pracowników The Initiative w opisie swoich obowiązków wspomniał bowiem o pracy nad grą na Unreal Engine 4, do której przygotował „różne bronie, gadżety i system nadzoru kamer”.
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.