Nvidia prezentuje grafikę godną nowej generacji [WIDEO]
Do tego firma szykuje program dla twórców machinim oraz platformę mającą zmniejszyć opóźnienia w grach sieciowych.
Nvidia przygotowuje pecetowych graczy na nową generację. W dwudziestą pierwszą rocznicę prezentacji pierwszego GeForce'a ogłosiła istnienie serii GeForce 30. Pierwsze reprezentujące ją karty, GeForce RTX 3070, 3080 oraz 3090, trafią na rynek jeszcze we wrześniu i październiku. Firma chwali się drugą generacją m.in. RTX-a., nowym system chłodzenia czy obłędną ilością pamięci (do 24 GB!), jednak nas najbardziej interesuje, jak to wszystko sprawdza się w akcji.
Część stricte poświęconą grom znajdziecie TUTAJ. Prócz tego Nvidia postanowiła zademonstrować moc swojej technologii na specjalnie przygotowanej do tego celu grze. Jak zarzekają się twórcy, cała akcja odbywa się w czasie rzeczywistym. Poniżej Marbles (w ruchu od 1:20, choć i bardziej statyczne sceny wyglądają świetnie):
Aż współczuję karcie graficznej, która musiała na bieżąco generować te wszystkie odbicia i światła.
Firma zaprezentowała również na przykładzie Mount & Blade II: Bannerlord możliwości Omniverse Machinima, programu do tworzenia machinim (czyli w skrócie animacji za pomocą obiektów z gier). Ma on być prosty w obsłudze i jednocześnie dawać ogromne pole do popisu. Jego moc sprawdzimy już w październiku, gdy ruszą testy beta – zapisy do nich znajdziecie TUTAJ.
Spółka pokazała też Reflex, platformę mającą znacząco zmniejszyć opóźnienia w grach sieciowych. Więcej szczegółów W TYM MIEJSCU.
Na koniec nieco technologicznego porno dla miłośników takiej rozrywki:
Całość konferencji Nvidii:
Czytelnik CD-Action od prawie 25 lat, redaktor od 2018. Kocham Soulsy i zrobię wszystko, by inni też je pokochali. Szef działów zapowiedzi i recenzji.